اصفهان/ تلف شدن 2 رأس آهو بر اثر تصادف


با توجه به اینکه حادثه نیمه‌های شب رخ داده و راننده خودرو نیز توقف نکرده، از عامل تصادف و خودروی مربوطه اطلاعاتی در دست نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان اصفهان گفت: دو رأس آهو بر اثر تصادف در محور زواره - انارک تلف شدند.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده به محیط زیست در خصوص مشاهده لاشه دو رأس آهو در مسیر زواره - انارک، بلافاصله محیط‌بانان به محل مورد نظر اعزام شدند و لاشه یک رأس آهوی ماده به همراه یک بره آهو را در کنار جاده مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این دو آهو هنگام عبور از عرض جاده در اثر برخورد با خودروی سواری تلف شده بودند، افزود: با توجه به اینکه حادثه نیمه‌های شب رخ داده و راننده خودرو نیز توقف نکرده، از عامل تصادف و خودروی مربوطه اطلاعاتی در دست نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان تصریح کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از محورهای عبوری شهرستان اردستان در مناطق حفاظتی اداره محیط زیست قرار دارد و نیاز است تا برای آگاه‌سازی رانندگان، تابلوی عبور حیوانات وحشی بیشتری در مسیر این جاده نصب شود.

شواخی خاطرنشان کرد: همه ‌ساله با توجه به کاهش نزولات آسمانی، عدم دسترسی حیات‌وحش به منابع آبی ثابت و مطمئن و از طرفی عدم ایجاد گذرگاه‌های امن برای گذار حیات‌وحش، شاهد بروز چنین حوادث تلخ و ناگوار برای حیات‌وحش هستیم. بدون شک اجرای طرح‌های تأمین آب شرب حیات‌وحش و مسیر امن برای گذار حیات‌وحش جزء ضروریات در حاشیه مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر