بازگشایی مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا دو هفته آینده


بازگشایی مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا دو هفته آینده

وزیر بهداشت با اشاره به سرعت انتقال سویه اومیکرون، بر انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

بازگشایی مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا دو هفته آینده
هرام عین‌اللهی، در حاشیه جلسه اضطراری ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: توصیه ما در درجه اول این است که همه به سرعت برای واکسیناسیون اقدام کنند. آن‌هایی که یک دوز واکسن تزریق کردند حتماً دوز دوم را تزریق کنند.

وی افزود: همچنین کسانی که ۳ ماه از تزریق دوز دوم واکسن‌شان گذشته است می‌توانند برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تمام مراکز واکسیناسیون خود را در کل کشور فعال می‌کنیم تا مشابه فعالیت‌شان در چند ماه قبل به همان شکل بتوانند واکسیناسیون را انجام دهند.

وی افزود: جهش اومیکرون کرونا خصوصیت انتشار خیلی سریع دارد و در فاصله یک روز و نیم به اندازه دو برابر منتشر می‌شود و در کشور‌های دیگری که گرفتار این ویروس هستند می‌بینیم که سرعت انتشار خیلی بالا است؛ بنابراین باید مقاومت خود را افزایش دهیم.

عین اللهی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک، ادامه داد: الان ثابت شده است کسانی که ماسک می‌زنند گرفتار اومیکرون نمی‌شوند، بنابراین توصیه می‌کنم مردم حتماً ماسک بزنند و فاصله گذاری را رعایت کرده و تا حد امکان از تجمعات و حضور در اماکن سر بسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

وی در ادامه با عنوان این موضوع که از مراکز دانشگاهی خواستیم برای مقابله با اومیکرون مراکز تجمیعی را فعال‌تر کنند، گفت: تا دو هفته آینده باید مراکز تجمیعی بازگشایی شود.

وزیر بهداشت بر لزوم افزایش رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی تاکید کرد و افزود: با توجه به ورود اومیکرون به کشور، گسترش واکسیناسیون ضروری‌تر شده و در اولویت است.

وی گفت: در همه استان‌ها واکسن به میزان کافی موجود است، اما در برخی نقاط استقبال از واکسن مناسب نیست.

وزیر بهداشت افزود: امیدواریم ۸ میلیون نفری که هنوز واکسن نزده‌اند زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه واحد‌های تجمیعی واکسیناسیون در هفته‌های آتی بازگشایی شوند، گفت: برای افرادی که نمی‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، گروه واکسیناسیون به منازل این افراد اعزام می‌شوند.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته