ایران به روایت عکاسان خارجی


ایران به روایت عکاسان خارجی

پارسینه: گزارش حاضر شامل مجموعه تصاویری است که توسط عکاسان خارجی و داخلی از ایران به ثبت رسیده‌ و به انتخاب سایت‌ Unsplash.Com منتشر  شده‌اند.

ایران به روایت عکاسان خارجی

ایران از کشورهایی است که تاکنون ابعاد مختلف آن سوژه عکاسان خارجی شده است؛ از خیابان‌ها و بازارهای پایتخت گرفته تا غذاهای محلی و شهرهای شناخته شده‌ای چون اصفهان و شیراز. اگرچه برخی عکاسان خارجی در سوژه قرار دادن مناطق مختلف کشورمان گاه غرض ورزی هایی هم داشته و سعی کرده اند با به نمایش گذاشتن افراطیِ برخی صحنه ها، مفاهیم مد نظر خود را به مخاطبان القاء کنند، اما هستند هنرمندانی که فارغ از نگاه های سیاسی، ایران را همانگونه که هست، واقعی به تصویر می کشند.

گزارش حاضر شامل مجموعه تصاویری است که توسط عکاسان خارجی و داخلی از ایران به ثبت رسیده‌ و به انتخاب سایت‌ Unsplash.Com منتشر شده‌اند.

شهرهای شناخته شده
تصویری که در پایین‌تر مشاهد می‌کنید، متعلق به Faruk Kaymak است که از شهر اصفهان به ثبت رسانده. این عکاس در شرح این عکس چنین نوشته است: «سه دوست روی پل خواجو آماده نوشیدن نارگیل هستند. کسی که ایستاده بود درحالی که داشت آتش را می‌چرخاند، مرا دید و من ۰.۵ ثانیه نوردهی کردم.»

ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس :Faruk Kaymak

این عکاس که در جریان سفر به شهر اصفهان از نقاط مختلف آن عکاسی کرده، تصاویری از مسجد شیخ لطف الله نیز به ثبت رسانده که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید.

ایران به روایت عکاسان خارجی عکاس: Faruk Kaymak


تصاویری که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید، متعلق به شهر یزد هستند که توسط Steven Su به ثبت رسیده‌اند. این عکاس که به اصفهان و شیراز نیز سفر داشته، تصاویر شگفت‌انگیزی را از نقاط مختلف این شهرها به ثبت رسانده است.

ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس: Steven Su
ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس : Steven Su


ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس: Steven Su


تهران و زندگی روزانه

از بهترین افرادی که می‌توانند ایران را با سوژه عکاسی قرار دادن به دنیا معرفی کنند، عکاسان داخلی هستند؛ چراکه در جریان ریز به ریز جزییات زندگی روزانه در این کشور هستند و بهتر از هر عکاس خارجی‌ می‌توانند ابعاد زندگی روزانه در این کشور را به مردم دنیا نشان دهند. همچنان که ایسنا در این سال ها در مجموعه عکس های «ایران زیباست»، در تحقق این امر کوشیده است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر تصاویر عکاسان داخلی از تهران و زندگی روزمره که به انتخاب سایت Unsplash.Com منتشر می شود.
تصویری که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید، توسط سجاد نوری به ثبت رسیده است. این عکس یکی از خیابان‌های تهران را نشان می‌دهد که ساختمان بلند بانک در آن نشان‌دهنده واقعیتی از زندگی شهری و شهرنشینی در ایران است.

ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس: سجاد نوری


تصویری که در پایین‌تر مشاهده می‌کنید، متعلق به باغ فردوس در تجریش است. این مکان که درحال حاضر به سبب وجود کافه‌های متنوع در آن محل دورهمی جوانان شده است، در محله تجریش قرار دارد. قدمت این مجموعه همچنین به دوران سلطنت قاجاریه بازمی‌گردد و شامل عمارتی است که موزه سینمای ایران را از سال ۱۳۸۸ در خود جای داده است.

ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس: خشایار کوچ‌پیده

نمایی دیگر از شهر تهران به هنگام شب که برج میلاد و چراغانی بودن شهر را به نمایش گذاشته است.

ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس: سجاد احمدی


غذای باشکوه ایرانی!

غذاهای ایرانی شهرت جهانی در میان مردم کشورهای مختلف دارند و این زیبایی بصری غذاها نیز از چشم عکاسان خارجی پنهان نمانده و با ثبت تصاویری از این غذاها سعی بر معرفی ماهیت غذای ایرانی و پرطرفدار بودن آن به مردم دنیا دارند.

ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس: Ting Tian
ایران به روایت عکاسان خارجیعکاس: Janet Ganbold

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق