فوایدِ سریال‌های 90 شبی به روایتِ بازیگر پلاک 13


فوایدِ سریال‌های 90 شبی به روایتِ بازیگر  پلاک 13

مهران ضیغمی اعتقاد دارد که سریال پلاک13 و بازگشت مجموعه‌های 90 قسمتی به تلویزیون می‌تواند طنزهای صدا و سیما را خاطرانگیزتر کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نزدیک به 30 قسمت از سریال «پلاک 13» به آنتن شبکه سه سیما رسیده و تا 90 قسمت دیگر، میهمان خانه‌های مردم خواهد بود. مجموعه‌ای که آرش معیریان کارگردانی کرده و سلیم ثنائی تهیه‌کنندگی‌اش را برعهده دارد.

این سریال تلویزیونی دارای مضمونی طنز و خانوادگی است که با حضور بازیگرانی همچون علی صادقی، شهره سلطانی، امیرحسین صدیق، اردلان شجاع‌کاوه، نگار عابدی، حسین رفیعی، محمود جعفری، مهران ضیغمی، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، ستاره حسینی و … تهیه و تولید شده است. البته به تازگی بازیگرانی همچون رضا شفیعی‌جم و رضا ناجی به این گروه اضافه شده‌اند.

پخش این نوع مجموعه‌ها روی آنتنِ شبکه سه سیما، یادِ مجموعه‌هایی چون «زیر آسمان شهر»، «پاورچین» و «نقطه‌چین» را برای مخاطبان زنده می‌کند.

مهران ضیغمی که یکی از نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کند در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم، تأکید کرد: سریال‌های طنز شبانه از این جهت که مدت زیادی از هفته و تقریباً هر شب میهمان خانه‌های مردم‌اند، این خاصیت را دارند که مردم آنها را مانند عضوی از خانواده خود پذیرا باشند. به خاطر همین همذات‌پنداری و حسّ دلپذیر است که می‌بینیم عموماً سریال‌های طنز شبانه موفق بودند و خاطرات خوشی را برای مردم رقم زده‌اند.

وی افزود: این روزها که مردم با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند، دوست دارند وقتی بعد از کار سخت روزانه به خانه آمده‌اند وقتی تلویزیون را روشن می‌کنند لحظات شاد و مفرحی را تماشا کنند. به نظرم این مسائل دست در دست هم می‌دهند تا سریال‌های طنز شبانه خاطره‌انگیز ظاهر شوند و امیدوارم "پلاک 13" هم بتوانند همین‌طور خاطره‌انگیز ظاهر شود.

بازیگر سریال "پلاک 13" خاطرنشان کرد: سریال‌های طنز به خصوص در سال‌های قبل متکی بر برخی شوخی‌های خاص بودند. استفاده از تکیه‌کلام‌ها یا شوخی‌های فیزیکی یا اتکا به بعضی تیپ‌های منحصر به فرد یا شوخی با لهجه‌ها و ادبیات خاص شخصیت‌ها چیزهایی بود که در آثار طنز بیشتر دیده می‌شد، اما ویژگی "پلاک 13" این است که ما به ازای تک تک شخصیت‌های این سریال را می‌توانیم در جامعه و اطراف خودمان ببینیم و این کاراکترها هستند که در موقعیت طنز قرار می‌گیرند.

او به ویژگی مهم این مجموعه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: "پلاک 13" یک ویژگی مهم دیگر هم دارد و آن جدّیت در بحث فرهنگسازی است. "پلاک 13" به صورت خاص و ویژه روی مسائلی مانند فرهنگ آپارتمان‌نشینی، فرهنگ ترافیک و بیمه به عنوان مسائل روز اجتماع به صورت خاص تمرکز دارد و از این نظر هم بار محتوایی جدیدی را به دوش می‌کشد. زدنِ این حرف‌های جدّی و مهم به زبان طنز کار سختی است که نویسندگان سریال آن را برعهده دارند.

ضیغمی افزود: ترکیب بازیگران "پلاک 13" هم جزو اتفاقات خاص آن است که من آن را خیلی دوست دارم. ترکیب حضور بازیگران و هنرمندانی که بیش از 30 سال است برای مردم خاطره‌سازی می‌کنند، با بازیگران نسل جوان به نظرم ترکیب خوبی از انرژی و تجربه را تشکیل داده که این ترکیب‌بندی برای خود من بسیار جذاب است و فکر می‌کنم به موفق شدن سریال هم کمک کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سریال‌های طنز شبانه برای اینکه به آنتن برسند کار بسیار سختی دارند و عوامل مختلف این پروژه‌ها همزمان با پخش مشغول آماده کردن قسمت‌های تازه‌اند تا روی آنتن برود آن هم در این روزها که هنوز بحران کرونا ادامه دارد و به صورت کامل از بین رفته اما این بچه‌ها برای اینکه مردم دقایق و لحظات شاد و مفرحی را داشته باشند، از جان و دل مایه می‌گذارند که من وظیفه خودم می‌دانم که از تک تک‌شان تشکر ویژه کنم و امیدوارم که حاصل زحمت این گروه پرتلاش به چشم و دل مردم عزیز کشورمان بنشیند خوش بیاید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...