آمار خیره‌کننده ستاره جوان؛/ هشدار به مسی و رونالدو؛ تاج و تخت در خطر!


آمار خیره‌کننده ستاره جوان؛/ هشدار به مسی و رونالدو؛ تاج و تخت در خطر!

آمار و ارقام نشان می دهد کیلیان امباپه در سال های پیش رو به رکوردهای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو خواهد رسید.

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی و جوان پاری سن ژرمن حالا تولد 23 سالگی خود را در شرایطی جشن می گیرد که آینده این بازیکن در هاله ای از ابهام قرار دارد. قرارداد این ستاره جوان با باشگاه متمول فرانسوی در پایان فصل جاری به اتمام می رسد و هنوز توافق برای تمدید قرارداد حاصل نشده است.


کیلیان امباپه چندی قبل اعتراف کرد در تابستان سال گذشته در تلاش برای انتقال به رئال مادرید بوده و این اتفاق رخ نداده است. اما احتمال رخ دادن این اتفاق در سال 2022 بسیار بالاست و ممکن است رفتن کیلیان امباپه به مادرید، مهم ترین انتقال تابستان پیش رو لقب گیرد.

آمار خیره‌کننده ستاره جوان؛/ هشدار به مسی و رونالدو؛ تاج و تخت در خطر!


اما ستاره 23 ساله پاری سن ژرمن در سال های اخیر آمار فوق العاده ای از خود بر جای گذاشته و در سن 23 سالگی کارنامه درخشانی ثبت کرده است. مرور اعداد دوران ورزشی کیلیان امباپه نشان می دهد که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقیب بزرگی در آینده خواهند داشت و در صورت ادامه این روند، مهاجم فرانسوی یک دهه بعد می تواند صاحب اغلب رکوردهای بزرگ دنیای فوتبال لقب گیرد.


کیلیان امباپه در 316 بازی موفق به زدن 202 گل و ارسال 131 پاس گل شده است. اما نکته جالب اینجاست که این بازیکن نرخ گلزنی 0.63 در هر مسابقه را به ثبت رسانده که بالاتر از 0.55 لیونل مسی و 0.31 کریستیانو رونالدو است. تا 23 سالگی، مسی 140 و رونالدو 107 بار موفق به گلزنی شده بودند، اما کیلیان امباپه به رکورد خیره کننده 202 گل دست یافته است.

اما به کلکسیون افتخارات این بازیکن 23 ساله نگاه کنید؛ فتح جام جهانی ۲۰۱۸، لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۱، چهار بار لیگ فرانسه، سه جام حذفی، سه جام اتحادیه و سه سوپرجام فرانسه. سه بار عنوان آقای گل لیگ یک، فتح جایزه بازیکن سال فرانسه برای دو سال و پسر طلایی سال ۲۰۱۷. او به این همه افتخار تنها تا سن 23 سالگی دست یافته و در صورت ادامه این روند در سال های پیش رو، می تواند نام خود را در بین بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به ثبت برساند.

آمار خیره‌کننده ستاره جوان؛/ هشدار به مسی و رونالدو؛ تاج و تخت در خطر!


البته کیلیان امباپه بر خلاف لیونل مسی و رونالدو تا سن 23 سالگی هنوز موفق به فتح جایزه توپ طلا نشده و این نقص کارنامه او نسبت به دو ابرستاره هزاره جدید است. اما نباید فراموش کرد کیلیان امباپه تا همین سن نیز یک بار فاتح جام جهانی شده و دو نفر دیگر هنوز به این افتخار بزرگ دست نیافته اند.


به هر حال در سال های پایانی دوران درخشان مسی و رونالدو، امباپه به قدری خوب کار کرده که به نظر یک دهه آینده همه چیز حول محور این بازیکن خواهد بود. البته آمار ارلینگ هالند نیز دست کمی از امباپه ندارد و شاید دو گانه مسی- رونالدو، خیلی زود جای خود را به رقابت امباپه- هالند بدهد.


ستاره فرانسوی که به نظر فاصله زیادی تا انتقال به رئال مادرید ندارد و نام ارلینگ هالند نیز در لیست خرید بارسلونا قرار گرفته، پس شاید تاریخ به زودی در لالیگا تکرار شود. حدود یک دهه هواداران فوتبال از تقابل مسی و رونالدو لذت برند و حالا ممکن است رویارویی جدیدی بین دو ستاره در راه باشد.

آمار خیره‌کننده ستاره جوان؛/ هشدار به مسی و رونالدو؛ تاج و تخت در خطر!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا