فعالیت بیش از هزار نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت‌های دانش بنیان


فعالیت بیش از هزار نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت‌های دانش بنیان

عشوری گفت: بیش از 1450 نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت‌های دانش بنیان سازمان مشغول به فعالیت هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست روسای پارک‌های علم و فناوری هم اکنون با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان و کارشناسان حوزه آموزش عالی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است.

عشوری، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این برنامه گفت: پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علم و صنعتی ایران از اردیبهشت سال جاری مجوز تاسیس دریافت کرد.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت دانش فناور در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علم و صنعتی ایران فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۹۱ شرکت دانش بنیان است و ۶۵ درصد شرکت‌های فعال در مجموعه پارک علم و فناوری سازمان شرکت‌های دانش بنیان هستند و به عنوان رکورد شناخته می‌شود.

عشوری تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ فناوری مختلف توسط شرکت‌های دانش بنیان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تجاری سازی شده است و حتی برخی از محصولات صادر می‌شوند. گردش‌های مالی شرکت‌های ما در سال گذشته بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده و پیش بینی ما برای سال جاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: بیش از ۱۴۵۰ نفر به عنوان نیروی متخصص در شرکت‌های دانش بنیان سازمان مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۲۰۰ نفر آن‌ها دارای مدرک بهشتی و حدود ۵۰۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۶۰۰ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.

عشوری اضافه کرد: میانگین سنی فعالان پارک‌های علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ۳۳ سال است و این افراد جزو رتبه‌های علمی کشور به شمار می‌آیند. در حوزه فضا، نانو، انرژی، مهندسی پزشکی و ... فعالیت می‌کنیم.

او افزود: بحث انعقاد تفاهم نامه بین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و معاونت نوآوری و فناوری زمینه جدیدی از توسعه فعالیت‌ها برای ترویج و کارآفرینی در حوزه نوآوری کشور را ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تاکید کرد: امیدواریم با تجربه ۴۰ ساله سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بتوانیم به تسهیل فرآیند تجاری سازی و کارآفرینی در کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها