تندباد 90 کیلومتری در گیلان خسارتی نداشت


تندباد 90 کیلومتری در گیلان خسارتی نداشت

رشت - ایرنا - بر اساس گزارش اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان، تندباد صبحگاهی امروز سه‌شنبه که سرعت آن در برخی مناطق به 90 کیلومتر بر ساعت رسید، خسارتی به همراه نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها خسارت تندباد صبحگاهی امروز تشدید آتش سوزی روزهای اخیر در مراتع و مناطق جنگلی بود و خسارت جانی و مالی دیگری در پی نداشت.

امیر مرادی با اشاره به وزش باد شدید گرم در استان گفت: در پی افزایش دما و وزش باد شدید گرم که از روز شنبه وارد گیلان شده است ، حریق در برخی نقاط جنگلی استان را به همراه داشت.

وی به پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر تداوم وزش باد گرم شدید یا خیلی شدید در برخی نقاط در بعضی ساعات تا پایان وقت امروز اظهار داشت: شهروندان در هنگم وزش باد شدید از قرار گرفتن زیر درختان و تابلو ها و بنرها و سازه های موقتی و سست بپرهیزند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز گفت: سرعت وزش باد صبحگاهی امروز در مناطق جلگه ای بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت بود که بیشترین سرعت در شهرستان سیاهکل ثبت شد.

شبنم هادی‌نژاد افزود: اما بیشترین سرعت وزش باد در ارتفاعات با ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیدکه البته اکنون با شرایط جوی آرام مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: وزش باد شدید یا خیلی شدید گرم به صورت لحظه ای در مناطق جلگه ای تا امروز و در ارتفاعات تا فردا چهارشنبه ادامه دارد و از فردا ظهر بتدریج انتظار بارش بارندگی ها را در استان داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا