زمینه شکوفایی استعداد‌ها در بستر استقلال سیاسی مهیا می‌شود


زمینه شکوفایی استعداد‌ها در بستر استقلال سیاسی مهیا می‌شود

زلفی گل: در بستر استقلال سیاسی زمینه رشد و شکوفایی استعداد‌ها مهیا می‌شود، اما در زمینه علم و فناوری نوع نگاه و فلسفه فکری بسیار مهم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری گفت: بازدید امروز از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور در مقایسه با سال‌های گذشته نشان می‌دهد که اتفاقات خیلی خوب و بزرگی در این کشور افتاده که شاید نسبت به توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کم مهری می‌شود.

او افزود: هر کدام از شرکت‌ها و تولیدات داخلی برای ایران افتخار است و عرضه نکردن آن‌ها کار خیلی بدی خواهد بود و همچنین در این زمینه اجازه دیده شده آن‌ها را نمی‌دهیم و از آن توفیقات به عنوان الگو استفاده نمی‌کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: سابقه سازمان پژوهش علمی و صنعتی کشور باید به ما بیاموزد که در مقابل همه مدیران قبلی عرصه آموزش عالی و فناوری کشور سر تعظیم فرود آوریم و از همه آن‌ها تشکر کنیم، چرا که این اتفاقات یک روزه یا دوروزه به وجود نیامده، بلکه افراد جوانی و عمر خود را صرف کرده اند تا موفقیت‌های موجود در کشور حاصل شوند.

وزیر علوم بیان کرد: استقلال سیاسی داشتن در دنیای فعلی حتما هزینه خاص خودش را هم دارد، البته بستر‌ها و فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند که اگر خوب از آن‌ها استفاده کنیم شرایطی ایجاد خواهد شد تا کشور و مردم ما در آینده افتخار کنند و هزینه کرده برای استقلال سیاسی به نفع کشور خواهد بود.

زلفی گل ادامه داد: در بستر استقلال سیاسی زمینه رشد و شکوفایی استعداد‌ها مهیا می‌شود، اما در زمینه علم و فناوری نوع نگاه و فلسفه فکری بسیار مهم است. اگر با عنوان نمی‌توانیم به فناوری نگاه کنیم باید دست نیاز به کشور‌های دیگر دراز کنیم و وابسته کمک آن‌ها خواهیم بود. در صورتی که نظام و فلسفه فکری با عنوان ما می‌توانیم شناخته شود به درجه بلوغ فکری دست خواهیم یافت و تعامل علمی و فناوری خود را با دنیا ایجاد کنیم.

وزیر علوم گفت: از روسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد خواستاریم که به صورت مکتوب مشکلات خود را به وزارت علوم ارسال کنند و خوشبختانه تعداد آن ها به میزانی است که حل کردن مشکلاتشان سخت نخواهد بود، وظیفه ما رفع معضلات شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در حد توان است.

او افزود: با این نوع نگاه اگر به ما اعتماد شود سعی خواهیم کرد تا مشکلات پارک های علم و فناوری و مراکز رشد را حل کنیم باید با روسای این مراکز جلسه ای بگذاریم تا تعاملات خود را افزایش دهیم تا دوستان بحث های خود به چالش بگذارند.

زلفی گل بیان کرد: هر کسی یک رشد ایجاد کند یا مانع خروج حتی یک نخبه شود کار جهادی انجام داده است. این موضوع به معنای حرکت در راستای اهداف شهدای کشور و خدمت به مرز و بوم ایران است، بنابراین باید از تمام توان و ظرفیت خود در راستای توسعه فناوری استفاده کنیم.

او افزود: از طریق توسعه فناوری می توانیم برای کسانی که تحصیلات عالیه دارند، شغل ایجاد و از خروج نخبگان جلوگیری کنیم و شرایط اثر بخش را برایشان به وجود آوریم. امروزه جبهه ما جبهه علم و فناوری است و باید بتوانیم با فعالیت خود مشکلات کشور را حل کنیم.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)