کاهش 50 درصدی سفر اتوبوسی در فارس


کاهش 50 درصدی سفر اتوبوسی در فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اعلام کرد که طی 9 ماهه امسال، 4 میلیون و 700 هزار مسافر با 540 هزار سفر اتوبوسی در فارس جابجا شده‌اند که به دلیل شیوع بیماری کرونا، با کاهش 50 درصدی رو به رو بودیم. 

علیرضا سیاهپور سه‌شنبه ۳۰ آذر در آیین گرامیداشت هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» در شیراز بیان کرد: با هدف ارج‌ نهادن به این خدمات ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل و نقل معرفی شده و در گرامیداشت این ایام و روز راهداری نیز هفته‌ای به همین نام نامگذاری شده است.

او یکی از چالش‌های اساسی اداره کل راهداری و حمل و نقل فارس را کمبود منابع مالی دانست و افزود: علی رغم تمام تحریم‌ها اعم از تامین لاستیک، قطعات خودرو و خود تحریمی برخی صنوف اما رانندگان با جانفشانی و ایثار فعالیت خود را در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهند.

عمر ناوگان حمل و نقل فارس بالاتر از میانگین کشوری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین با بیان اینکه عمر ناوگان حمل و نقل استان بالاتر از حد میانگین استاندارد و سن کشوری است، عنوان کرد: در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده تا وام‌های ۱۱ درصد برای بهسازی ناوگان مینی بوسی دریافت شود و در این راستا در تلاش هستیم تا از ظرفیت دولت و مجلس کمک بگیریم.

به گفته سیاهپور، ۲۲ میلیون بار در ۹ ماهه گذشته در یک میلیون و ۶۰۰ هزار بارنامه در ۱۰۰ مقصد فارس توسط اداره حمل و نقل جاده‌ای در استان جا به جا شده است.

او همچنین با اشاره به آغاز فصل زمستان و روز راهداری، گفت: ۷۰۰ راهدار برای ایمن بودن محورها و ارائه خدمات در محورهای استان مشغول به فعالیت هستند.

احصاء ۱۷۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای جاده‌ای فارس

مدیرکل راهداری فارس همچنین با بیان اینکه ۱۲۱ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف در سطح جاده‌های استان فارس داریم، اظهار کرد: تا کنون ۷۴ نقطه از این نقاط کاملا استاندار سازی شده و ۲۱ نقطه نیز در دست احداث است که مابقی نقطه پرحادثه در باند دوم است که با تزریق منابع مالی تسریع شود.

سیاهپور با بیان اینکه امسال با شناسایی نقاط اولویت‌دار در سراسر استان و بر اساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که به استان‌ها ابلاغ شده حذف ۱۳ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در دست اداره کل حمل و نقل جاده‌ای است که تاکنون تعدادی از آن اصلاح شده است، افزود: تمام اقدامات برای آشکار سازی و ایمن سازی این نقاط مانند نصب تابلو، آینه و خط کشی انجام شده است.

او ادامه داد: با کمک حمل و نقل هوشمند و نصب سامانه‌های تخلف که ۱۴۵ مورد بوده است، ۴۵ سامانه در یک مقطع با حرکت جهادی و با پیگیری ارتقاء در محور شیراز_اصفهان در دست اقدام داریم و برای همگی آن ها کد تخلف پلیس صادر و تا انتهای هفته آینده انجام می‌شود. همچنین ۸ سامانه توزیع در حال حرکت برای کنترل باربر و تناژ اضافه به کمک سامانه هوشمند آمده است.

فرمانده انتظامی فارس نیز در این جلسه بیان کرد: رانندگان و راهداران بی منت کار می‌کنند و اگر نباشند بودنشان را حس می‌کنیم.

سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: این افراد با همه اهمیت وجودشان اما در منظر دید نیستند و خداوند وعده مزد به آنها کرده است.

او با بیان اینکه حضور رانندگان در زمان دفاع مقدس به خوبی احساس شد، گفت: توان رزم فرماندهان دفاع مقدس به شیر مردی رانندگان بستگی داشت که امروز هم به غیرت و بزرگی از آنها یاد می‌شود.

فرمانده انتظامی فارس عنوان کرد: رانندگان در اقتصاد زیباترین نقش را دارند و از چرخ اقتصاد پشتیبانی می‌کنند، عنوان کرد: اگر اینها نباشند همه به زحمت می‌افتند.

حبیبی با تصریح بر اینکه که رانندگان و راهداران مایه آسایش، آرامش و همراهان ایجاد امنیت در جامعه هستند، گفت: انسانها زمانی شناخته می‌شوند که در سختی خود را نشان دهند و انسان‌های بزرگ هم خود را در این حالت نشان می‌دهند.

فرمانده انتظامی فارس گفت: همه این حرفها و قصه‌ها و گفته‌ها به یک کلمه بستگی دارد و آن کلمه «دوست داشتن» است.هر کسی توانست ابتدا خود را دوست داشته باشد به خود آزار نمی‌رساند و برای خانواده و جامعه جان می‌دهد، لذا همه بای این دوست داشتن را به خود و دیگران هدیه دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن