عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی حتی یک ایستگاه برداشت آب ندارند


عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی حتی یک ایستگاه برداشت آب ندارند

رئیس بسیج عشایری خراسان شمالی گفت: مشکل تامین آب شرب و آب دام های عشایری یکی از مشکلاتی است که همیشه گریبانگیر عشایر این استان بوده است.

غلامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هم اکنون عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی و در استان گلستان مستقر هستند، اظهارکرد: حتی یک ایستگاه برداشت آب برای عشایر در این استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: عشایر مجبور هستند آب مورد نیاز دام های خود را از کف رودخانه اترک که اغلب گل آلود است برداشت کنند.

غلامی افزود: مصوبه ای در سال ۹۸ به تصویب رسید که یک حلقه چاه که محل برداشت آب و در نزدیکی محل اسکان جمعیت عشایری خراسان شمالی است از آبفای مراوه تپه به عشایر اختصاص یابد که هنوز این امر نیز اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برای آبرسانی عشایر خراسان شمالی در استان گلستان سه دستگاه تانکر آبرسانی وجود دارد که آن ها نیز فرسوده هستند و با توجه به تعداد جمعیت عشایری استان این تعداد دستگاه کفاف آن را نمی دهد که هر روز امر آبرسانی به آن ها انجام شود.

رئیس بسیج عشایری خراسان شمالی اظهارکرد: همچنین تعدادی از خانوار عشایری در مکان هایی مستقر هستند که جاده ها منتهی به آن هاخراب است و امر آبرسانی به آن ها به سختی انجام می شود و یا انجام نمی شود.

وی گفت: این افراد از چشمه های آبی که معمولا در نزدیکی آن ها قرار دارد، استفاده می کنند.

غلامی تاکیدکرد: عشایر نیازمند اختصاص اعتباری هستند تا ایستگاه های برداشت آب ساماندهی شود و آن ها بتوانند راحت تر و آب مطلوب تری را برداشت کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن به دنبال آن هستیم تا امر واگذاری ۱۰ حلقه چاه آب به عشایر خراسان شمالی در استان گلستان صورت گیرد و این موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند