عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی حتی یک ایستگاه برداشت آب ندارند


عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی حتی یک ایستگاه برداشت آب ندارند

رئیس بسیج عشایری خراسان شمالی گفت: مشکل تامین آب شرب و آب دام های عشایری یکی از مشکلاتی است که همیشه گریبانگیر عشایر این استان بوده است.

غلامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هم اکنون عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی و در استان گلستان مستقر هستند، اظهارکرد: حتی یک ایستگاه برداشت آب برای عشایر در این استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: عشایر مجبور هستند آب مورد نیاز دام های خود را از کف رودخانه اترک که اغلب گل آلود است برداشت کنند.

غلامی افزود: مصوبه ای در سال ۹۸ به تصویب رسید که یک حلقه چاه که محل برداشت آب و در نزدیکی محل اسکان جمعیت عشایری خراسان شمالی است از آبفای مراوه تپه به عشایر اختصاص یابد که هنوز این امر نیز اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برای آبرسانی عشایر خراسان شمالی در استان گلستان سه دستگاه تانکر آبرسانی وجود دارد که آن ها نیز فرسوده هستند و با توجه به تعداد جمعیت عشایری استان این تعداد دستگاه کفاف آن را نمی دهد که هر روز امر آبرسانی به آن ها انجام شود.

رئیس بسیج عشایری خراسان شمالی اظهارکرد: همچنین تعدادی از خانوار عشایری در مکان هایی مستقر هستند که جاده ها منتهی به آن هاخراب است و امر آبرسانی به آن ها به سختی انجام می شود و یا انجام نمی شود.

وی گفت: این افراد از چشمه های آبی که معمولا در نزدیکی آن ها قرار دارد، استفاده می کنند.

غلامی تاکیدکرد: عشایر نیازمند اختصاص اعتباری هستند تا ایستگاه های برداشت آب ساماندهی شود و آن ها بتوانند راحت تر و آب مطلوب تری را برداشت کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن به دنبال آن هستیم تا امر واگذاری ۱۰ حلقه چاه آب به عشایر خراسان شمالی در استان گلستان صورت گیرد و این موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین مدل خودروی سفارشی محمدرضا پهلوی معرفی شد /عکس