صرف کلنگ زدن پروژه،دستاوردی به دنبال ندارد/به آمایش سرزمینی در تمامی بخش‌ها نیازمندیم


صرف کلنگ زدن پروژه،دستاوردی به دنبال ندارد/به آمایش سرزمینی در تمامی بخش‌ها نیازمندیم

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود آمایش سرزمینی باعث می شود در اغلب پروژه ها نیز مشکلاتی بوجود آید و نتیجه بدست آمده با نتیجه پیش بینی شده همخوانی لازم نداشته باشد.

احمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، افزود: مدیران و کارشناسان ساعت ها در جلسات وقت می گذارند و به آسیب شناسی و ریشه یابی مشکلات می پردازند اما تا زمانی که این نشست ها خروجی لازم را نداشته باشند تا منشأ هدف گذاری شده و عملکرد آن در جامعه مشهود شود، فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه مردم توقع و انتظاراتی دارند که بجا بوده و باید به خواسته و توقعات مردم احترام گذاشت، اظهار کرد: باید مدیران دغدغه های پژوهشی داشته باشند زیرا با نگاه علمی و کارشناسی می توان کارها را پیش برد و نتیجه آن را به سطح مطلوب رساند.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشورمان عدم وجود آمایش سرزمینی در حوزه های مختلف است، عنوان کرد: همین نبود آمایش سرزمینی باعث می شود در اغلب پروژه ها نیز مشکلاتی بوجود آید و نتیجه بدست آمده با نتیجه پیش بینی شده همخوانی لازم نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اینکه یک پروژه را کلنگ زنی بکنیم و به دلیل نبود برنامه و عقبه کارشناسی رها شود، آفت بزرگی است که در کشور وجود دارد، اضافه کرد: باید از ابتدا با کار کارشناسی و پژوهشی برنامه ریزی کنیم، سپس پروژه تعریف و با اقدام فنی و علمی پیش رویم تا با تعیین بودجه و شرایط لازم یک پروژه را به هدف برسانیم وگرنه صرف کلنگ زدن نتیجه ای جز هدر رفت بودجه برای کشور ثمره ای دیگر ندارد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: مجلس نیز از کارهای پژوهشی حمایت کرده و همواره به دنبال افزایش بودجه در این بخش بوده و به این موضوع واقف است که با کار پژوهشی و تلفیش با تجربه می توان دستاوردهای بزرگی را رقم زد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی