یلدای فاطمی محرومان با کمک‌های مومنانه بچه‌های مسجد


یلدای فاطمی محرومان با کمک‌های مومنانه بچه‌های مسجد

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه شب یلدا به نام حضرت صدیقه طاهره(س) اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه میان نیازمندان کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با فرارسیدن شب یلدا که در فرهنگ عامه به نام شب چله شناخته می‌شود، بسیاری از مردم به تکاپو افتادند تا در بلندترین شب سال با حضور در کنار خانواده و تهیه انواع و اقسام خوراکی‌های رایج این شب، خاطره‌ای خوش را در دفتر زندگی‌شان رقم بزنند.
با این وجود یلدای امسال یک تفاوت عمده با سال‌های گذشته دارد و آن تقارن ایام فاطمیه و شهادت جانسوز دخت نبی مکرم اسلام است؛ با توجه به این مساله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور در راستای گرامیداشت ایام مذکور و همچنین عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) حضوری پررنگ‌تر از همیشه در رزمایش مواسات و همدلی یافته‌اند و با توزیع بسته‌های معیشتی و بعضا ملزومات شب یلدا، سفره عزت‌مندان را با تأسی از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در دستگیری از مردم رونق بخشیدند.
در ادامه به فعالیت‌های برخی کانون‌های فرهنگی هنری در این عرصه اشاره ای خواهیم داشت که می‌خوانید:
کانون فرهنگی هنری «ام ابیها» ملایر

«زهرا ونائیان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اینکه امسال شب یلدا با ایام فاطمیه مصادف شده است، اظهار کرد: در این راستا به مدت 20 شب در بیت الزهرا و و کانون ام ابیها مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
مدیر کانون فرهنگی هنری ام ابیها ادامه داد: همچنین به مناسبت شب یلدا یکصد بسته معیشتی شامل اقلام مختلف از جمله برنج، گوشت، روغن، میوه و ... بین خانواده‌های تحت پوشش این موسسه توزیع شد.
کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل

«قاسم بناگر» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل با اهدای 110 بسته یلدایی شامل گوشت، برنج، پرتقال، سیب، انار و تنقلات به خانواده های کم‌برخوردار، یلدای فاطمی را رقم زده است.
مدیر کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل افزود: کنار خانواده بودن و گرامیداشت مناسک دینی و ملی، از مهمترین ارکانی است که در جامعه ما وجود دارد، ایام فاطمیه و شب یلدا 1400 دو مناسبتی بود که با تقارن با یکدیگر، منجر به دستگیری از خانواده های نیازمند شد و اعضای کانون فرهنگی هنری سجادیه با تهیه بسته های یلدایی و اهدا به این خانواده ها موجی از دلگرمی و امید را به کانون این خانواده ها بخشیدند.
کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) محمودآباد

«مرتضی حسین زاده» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، از توزیع 35 بسته یلدایی به همت کانون فرهنگی هنری امام علی مسجد اعظم محمودآباد به خانواده های کم برخوردار خبر داد و گفت: این خانواده ها از قبل شناسایی شده بودند و در آستانه شب یلدا به نام حضرت فاطمه زهرا(س) این بسته ها را دریافت کردند.
مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی مسجد اعظم محمودآباد افزود: این بسته ها شامل مرکبات، شکلات و برخی دیگر از ملزومات یلدایی بود.
حسین زاده ادامه داد: کانون فرهنگی هنری امام علی مسجد اعظم محمودآباد در مناسبت های مختلف به یاری نیازمندان می شتابد.
همدلی بچه‌های مسجد با نیازمندان در آستانه شب چله/1500 بسته گوشت توزیع شد

حجت الاسلام «کاظم شکری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در رزمایش ملی مواسات و همدلی، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و همکاری و مشارکت موسسه حضرت خدیجه (سلام الله) و برنامه تلویزیونی سمت خدا 9 مرحله توزیع رایگان گوشت گوسفندی بین خانواده های نیازمند و افراد کم برخودار سطح استان توزیع شده است.
مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا قرار گرفته ایم، 1500 بسته گوشت گوسفندی به وزن هر بسته یک و نیم کیلوگرم میان نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا که تحت پوشش کانون های مساجد استان بودند توزیع شد تا سفره این خانواده ها در این ایام رنگین شود.
وی ادامه داد: حدود 14 مرحله طرح مواسات و همدلی از ابتدای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، به همت ستاد فهما استان البرز انجام شده است که در این راستا همان طور که پیش تر اشاره شد نهمین مرحله از توزیع گوشت گوسفندی به مرحله اجرا رسید.
برگزاری مراسم یلدای فاطمی در کانون باب الحوائج (ع) یزد

«رضیه باقری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: همزمان با این ایام مراسم عزاداری در کانون برگزار می شود.
مسئول کانون باب الحوائج (ع) یزد افزود: با توجه به تقارن شب یلدا و ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراسمی با عنوان « یلدای فاطمی» در محل کانون باب الحوائج (ع) یزد برگزار می شود.
باقری تصریح کرد: همزمان با برگزاری این مراسم، تعدادی بسته های حمایتی ویژه نیازمندان محل و منطقه تهیه شده است که در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی گفت: هدف از این اقدام حمایت از محرومان و تبیین زندگانی ائمه (ع) به ویژه حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی کامل برای جامعه است.
ایده هنری متفاوت از هنرمند نقاش عضو کانون

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)،تابلو نقاشی‌خط با عنوان «صد دانه خورشید» حاصل دستان هنرمند «علی شعبانی» مسئول کانون فرهنگی هنری نورالزهرا(س) مسجد الزهرا(س) اراک، همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه شب یلدا روی بوم خودنمایی کرد.

صد دانه خورشید برگرفته از تعداد مجموع تسبیحات حضرت زهرا (س) است که در ایام عزاداری بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س) تقدیم به ساحت ایشان شده است. طراحی این اثر هنری، به تصویر کشیدن و تلفیق دو مناسبت یعنی ایام فاطمیه و شب یلدا است.
گفتنی است علی شعبانی از هنرمندان مطرحی است که در سطح بین المللی فعالیت می کند وبارها آثار راه یافته از این هنرمند مسجدی در جشنواره ها و همایش های بین المللی مورد تقدیر قرار گرفته است؛ این هنرمند جوان با جذب و پرورش استعدادهای هنری در مسجد سالانه بیش از 200هنرمند را تربیت می کند.
حضور جهادی کانون‌های مساجد اسفراین درشب یلدا برای حمایت از نیازمندان

کانون فرهنگی هنری «محبان الزهرا(س)» اسفراین

«غلامحسن امیری»، مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (س)در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در آستانه شب یلدا به همت خیرین 110 بسته معیشتی به مبلغ هر کدام یک میلیون ریال تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.
کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) اسفراین
«سعید شکوری» نیز در گفت وگویی کوتاه با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، افزود: با نزدیک شدن به طولانی ترین شب سال، قرارگاه جهادی جمعیت امام حسنی‌ها در نظر دارد که تعداد ٣١٣ بسته مواد غذایی تهیه و در بین نیازمندان شهرستان توزیع کند.
سنگ تمام کانون‌های مساجد بجنورد در شب یلدا
کانون فرهنگی هنری «رمضان» بجنورد
همچنین «محمد رحیمی» با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد امام حسین (ع) بجنورد گفت: با تلاش خیرین مسجدی و محوریت مرکز نیکوکاری مسجد، 201 بسته معیشتی تهیه شد.
وی افزود: 31 بسته هر کدام به ارزش 7 میلیون ریال و 170 بسته نیز هر کدام با 3میلیون و 500 هزار ریال تهیه و به مناسبت شب یلدا در سفره نیازمندان قرار گرفت.
کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) بجنورد

«یوسفعلی گریوانی» مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) بجنورد از توزیع 200 بسته گوشت نذری و نیز بسته های میوه ویژه شب یلدا خبر داد و اظهار کرد: این بسته ها به همت خیرین نیک اندیش مسجدی در سبد خانواده های نیازمند قرار گرفت.

کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) بجنورد
«بهنام قدسی»، رابط کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) بجنورد از تهیه 50 بسته معیشتی ویژه شب یلدا خبر داد و گفت: این بسته ها شامل خشکبار و برنج و گوشت است که هر کدام به ارزش 5 میلیون ریال تهیه شده است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از زنجان، فشارهای اقتصادی ناشی از کرونا و گرانی موجب شده است تا طیفی از مردم نتوانند همچون سنوات گذشته با خرید میوه و تنقلات بلندترین شب سال را جشن بگیرند.

حمایت کانون‌های مساجد استان مرکزی از خانواده‌های نیازمند

همزمان با فرارسیدن شب یلدا، گروهی از بچه مسجدی‌ها آستین ها را بالا زده و با همراهی اصحاب مسجد و خیرین بسته هایی شامل میوه شب چله و گوشت قربانی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می کنند.

در این راستا اعضای کانون فرهنگی و هنری امام جواد(ع) 103 بسته میوه و آجیل با همراهی خیرین مسجد تهیه و بسته بندی کرد.

همچنین در کانون فرهنگی و هنری شهدای هسته ای مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ زنجان نیز بسته های مخصوص شب چله شامل میوه و آجیل با همراهی اصحاب مسجد تهیه و بین نیازمندان توزیع شد تا یلدای ماندگاری را برای این خانواده ها رقم زدند.

گفتنی است با توجه به تقارن ایام فاطمیه و شب یلدا، تعداد 1200 بسته گوشت قربانی با همراهی موسسه حضرت خدیجه(س) و برنامه سمت خدا و توسط 40 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

یلدای فاطمی در مسجد و کانون فرهنگی هنری صفای بنی هاشم(ع) تبریز

«جعفر محمدخانلی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: بیست و چهارمین مرحله از توزیع کمک های مومنانه به مناسبت ایام فاطمیه و در آستانه شب یلدا، از سوی تلاشگران کانون و مسجد صفای بنی هاشم و با کمک خیرین منطقه،۲۵۰ بسته معیشتی با عنوان «بسته یلدای فاطمی» تهیه و در بین خانواده های محروم و کم درآمد منطقه توزیع شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز گفت: ارزش و اهمیت انفاق به اندازه ای است که در قرآن مجید، به موضوع تاکید بسیار شده است . قرآن وقتی سیمای پرهیزکاران را بیان می کند، یکی از اوصاف نیک آنان را انفاق کردن ذکر کرده است و تا آنجا که دراولین ایات قرآن،خدواند انفاق را از صفات بارز متقین بیان می کند.

محمدخانلی با بیان اینکه توزیع اقلام غذایی در مرحله بیست و چهارم به مناسبت ایام فاطمیه بین نیازمندان و اقشار بی بضاعت در دستور کار اعضای کانون و اهل مسجد قرار داشت، افزود: به همین مناسبت و در قالب «بسته یلدای فاطمی»،۲۵۰ بسته با کمک و مشارکت خیرین منطقه تدارک و در بین خانواده های محروم و بی بضاعت توسط جوانان کانون شبانه و در درب منازل این عزیزان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این بسته معیشتی اقلام غذایی مختلفی شامل برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی و ... وجود داشت، ادامه داد: مواسات و کمک‌های مؤمنانه برای اقشار محروم و آسیب دیده از کرونا تا پایان این بیماری منحوس استمرار دارد و ما در کنار مردم منطقه هستیم.

محمدخانلی با اشاره به اینکه تهیه این بسته‌ها به همت اعضای کانون و مسجد و با مشارکت خیرین انجام می‌شود، تصریح کرد: در این مرحله از توزیع کمک های مومنانه،بالغ بر مبلغ ۵۰ میلیون تومان از محل جمع آوری خیرات و نذورات هزینه شده است.

گفتنی است، آنچه که اشاره شد تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت شب یلدا را به تصویر کشیده است. تلاشی که نوجوانان و جوانان عضو در کانون ها در راستای تداوم سیره فاطمی رقم زدند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...