خارج شدن طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی از دستور کار شورای شهر تهران


در اطراف میدان آزادی با توجه به تغییرات اعمال شده فضای بی دفاع شهری شکل گرفته، لذا باید محیط به محیطی فرهنگی تبدیل شود.

طرح یک فوریتی «الزام شهرداری تهران و انجام مطالعات ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی» با هدف بررسی بیشتر در کمیسیون تخصصی از دستور کار شورای شهر تهران خارج شد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سی و سومین جلسه علنی این شورا بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی را در دستور کار خود داشتند که نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح جزئیات این طرح گفت: این طرح در دوره‌های قبلی شورا نیز مطرح بوده اما با توجه به تغییراتی که در محدوده میدان آزادی وجود داشته نیازمند بازنگری بود.

در اطراف میدان آزادی با توجه به تغییرات اعمال شده فضای بی دفاع شهری شکل گرفته، لذا باید محیط به محیطی فرهنگی تبدیل شود.

وی ادامه داد: میدان آزادی پیش از انقلاب اسلامی ساخته شده اما با روی دادن انقلاب اسلامی به نماد آزادی خواهی دینی تبدیل شده است. بر همین اساس می‌توان گذرها و ابنیه آن را به فضای فرهنگی موثر و زنده تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: سه دستگاه بنیاد رودکی، وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران در آنجا هر یک عهده دار مسئولیت و بخشی از محدوده میدان آزادی هستند. لذا نظام بهره برداری در آنجا پیچیده است و بسیاری از ابنیه ساخته شده بیکار باقیمانده و به فضای بی دفاع شهری تبدیل شده است. لذا برای اینکه میدان آزادی از این حالت خارج شود لازم است که دوستان به این طرح ساماندهی و توسعه فرهنگی میدان آزادی رای دهند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی و ارائه پیشنهادات خود در خصوص این طرح نهایتا تصمیم گرفتند طرح را برای مطالعه بیشتر از دستور کار خارج کنند تا در کمیسیون تخصصی مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است