فرماندار تکاب: 80 میلیارد ریال برای آسفالت جاده تخت‌ سلیمان تخصیص یافت


فرماندار تکاب: 80 میلیارد ریال برای آسفالت جاده تخت‌ سلیمان تخصیص یافت

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: 80 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و آسفالت پنج کیلومتر از راه دسترسی به مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان از مسیر دندی استان زنجان تخصیص یافته‌است.

امیر ستوده‌فر روز سه‌شنبه در جلسه ستاد خدمات و تسهیلات سفر تکاب با بیان اینکه بهبود وضعیت جاده های گردشگری از جمله محور تخت سلیمان - دندی از اولویت‌های اصلی این شهرستان به‌شمار می‌رود افزود: ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت راه و شهرسازی و ۴۰ میلیارد ریال دیگر نیز در شورای برنامه ریزی آذربایجان‌غربی تصویب شده که برای آسفالت این محور مهم گردشگری هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: مقدمات آسفالت مسیر تخت سلیمان - دندی فراهم و پیمانکار طرح نیز مشخص شده که بلافاصله پس از مساعدن شدن شرایط آب و هوایی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرماندار تکاب با بیان اینکه آینده این شهرستان باید به توسعه صنعت گردشگری متصل شود اظهار داشت: دولت می‌تواند تنها زیرساخت‌ها را فراهم کند اما برای توسعه و رونق بخش گردشگری تکاب مردم و سرمایه گذاران باید کاراساسی را انجام دهند و در این بخش فعالانه مشارکت کنند.

ستوده‌فر با اشاره به اینکه برای رونق گردشگری تکاب آینده نگری و مثبت اندیشی به جای منفی نگری در خصوص توانمندی‌های شهرستان ضروری است ادامه‌ داد: فعالان بخش گردشگری تکاب، تورگردانان و مراکز خدماتی و رفاهی برای معرفی جاذبه‌های شهرستان و جذب و افزایش گردشگران داخلی و خارجی آثار طبیعی و تاریخی، ابتکار و خلاقیت داشته و ضمن توسعه گردشگری گروهی از شیوه‌های نوین و روش‌های متفاوت تبلیغی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای فرآوری طلا و سنگ و صنایع وابسته به آنها و بهبود تولید و عرضه فرش دستباف زمینه ساز جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه می‌شود، اضافه کرد: گردشگری اقتصادی برپایه توانمندی‌های معدنی و فرش و صنایع دستی می‌تواند به عنوان مکمل گردشگری طبیعی و تاریخی قرار گیرد.

فرماندار تکاب با تاکید بر گسترش همکاری و تعامل دستگاه‌های دولتی و فعالان گردشگری با اداره میراث فرهنگی گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بستر بسیار مناسبی برای معرفی پتانسیل‌های این شهرستان در بخش گردشگری است از این رو فعالان گردشگری باید از این ظرفیت جهت توسعه صنعت گردشگری شهرستان به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

ستوده‌فر افزود: رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر واگذاری اختیارات به استان‌ها فرصت مناسبی برای رفع موانع توسعه و استفاده از ظرفیت‌ها برای پیشرفت شهرستان هاست که اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی می توانند از این فرصت در جهت برطرف کردن مشکلات فراروی توسعه استفاده کنند.

وی بیان‌ کرد: صنعت گردشگری جزو بخش‌هایی بود که بیشترین آسیب را در دوران شیوع ویروس کرونا متحمل شد اما اکنون که شیوع بیماری کاهش پیدا کرده است می‌توان با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، این بخش را دوباره فعال کرد تا شاهد حضور گردشگران در این شهرستان باشیم.

تکاب شهری باستانی و تاریخی است که در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و علاوه بر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ثبت شده کشور در فهرست سازمان یونسکو، ۱۶۵ اثر ثبت ملی تاریخی و ۵ اثر ثبت ملی طبیعی دارد و یکی از قطب‌های گردشگری شمال غرب کشور محسوب می‌شود.

هم‌اینک ۲ باب هتل و هشت واحد اقامت‌گاه بوم‌گردی در تکاب و تخت‌سلیمان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!