پژوهش‌ها هدفمند و هم‌راستا با مشکلات کشور نیستند


پژوهش‌ها هدفمند و هم‌راستا با مشکلات کشور نیستند

مدیر اجرایی نشریه روش‌های هوشمند در صنعت برق گفت: در حال حاضر بسیاری از پژوهش‌های انجام شده هدفمند و هم‌راستا با مشکلات موجود در کشور نیست.

مجید معظمی در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر لزوم تمرکز بر رویکرد پژوهشی مسئله‌محور در ابعاد کلان در کل کشور، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از پژوهش‌های انجام شده هدفمند و هم‌راستا با مشکلات موجود در کشور نیست و برای رفع این مشکل لازم است تعامل علمی جدی و واقعی برای حل مشکلات اقتصادی، صنعتی و اجتماعی بین ارگان‌های مربوطه و دانشگاه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در رشته تخصصی مهندسی برق اهمیت برنامه‌ریزی صحیح توسعه تولید و مدیریت مصرف انرژی الکتریکی و به دنبال آن مصرف سوخت ضروری است، افزود: همچنین با توجه به روند توسعه بازار برق در کشور، افزایش قیمت انرژی در سال‌های آینده و افزایش بار، ممیزی صحیح انرژی و اصلاح الگوهای مصرف انرژی در تمام مصرف کننده‌های خانگی، تجاری، صنعتی حیاتی است.

معاون دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تمرکز بیشتر بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به پتانسیل کشور در این زمینه و وجود مشکلات آلودگی و زیست محیطی ناشی از سوخت‌های فسیلی را لازم دانست و بر ضرورت انجام پژوهش‌ها در این حوزه تأکید کرد.

معظمی با اشاره به بروز همه‌گیری کرونا در دو سال گذشته، گفت: این همه‌گیری در کنار معایب فراوانی که داشت منجر به توجه بیشتر و توسعه بستر آموزش‌های مجازی شد که به نظر می‌رسد نقطه پیشرفت خوبی برای توسعه آموزش الکترونیکی نسبت به گذشته است.

وی ادامه داد: معتقدم آموزش مجازی خیلی روی روند کار دانشجویان تحصیلات تکمیلی اثر منفی نداشته است. اگرچه آموزش حضوری و ارتباط کلامی و چهره به چهره در انتقال مطالب مؤثرتر است. در روند پژوهش عملکرد و تلاش دانشجو حرف اول را می‌زند که با کمی تلاش بیشتر دانشجو، مشکلات احتمالی آموزش مجازی قابل جبران است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش