محدودیت های جدید ورود مسافران در مرزهای آذربایجان غربی اعمال می شود


محدودیت های جدید ورود مسافران در مرزهای آذربایجان غربی اعمال می شود

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اعمال محدودیت های جدید ورود مسافران از مرزهای استان گفت: ورود اتباع خارجی جز گروه های 15 گانه از مرزهای استان، از روز شنبه هفته آینده ممنوع است.

علی مصطفوی روز سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: ازجمله این گروه های ۱۵ گانه می توان به دارندگان پروانه اقامت، روادید تحصیلی، روادیدی تجارتی و بازرگانی، روادید حق کار، روادید درمانی، روادید سرمایه گذاری و دارندگان مهر خروج در گذرنامه ها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین ورود مستقیم و غیرمستقیم از هشت کشور جنوب آفریقا و چهار کشور اروپایی شامل انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک تا ۱۵ روز از شنبه هفته آینده ممنوع اعلام می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: ایرانیانی هم که قصد ورود به کشور داشته باشند، باید پی سی آر منفی داشته، کارت واکسن ۲ دُز ارائه داده و در مرز هم تست بدهند.

مصطفوی ادامه داد: افرادی هم که با تست مثبت کرونا قصد ورود به کشور داشته باشند، باید در مکان اقامتی تهیه شده در نقاط مرزی قرنطینه شوند تا زمانی که تست منفی خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه قدرت سرایت سویه امیکرون بسیار بالاست، گفت: باید اقناع سازی مردم در راستای کمک برای جلوگیری از شیوع بیشتر این سویه با تلاش همگانی صورت گیرد.

وی افزود: رسانه ها نیز باید ضمن تشویق مردم به تزریق دُز سوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و بهداشت فردی را نیز باید در بین جامعه ترویج کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: مردم باید در کنار توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، از تجمع غیرضروری به ویژه دورهمی های خانوادگی اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون تنها یک مورد از سویه امیکرون در ایران مشاهده شده است؛ در آذربایجان غربی نیز ۲ مورد مشکوک مشاهده شده ولی قطعیتی در ابتلای آنان به سویه جدید وجود ندارد.

آذربایجان غربی یکی از استان های مرزی کشورمان است و تنها استان مرزی با ترکیه به شمار می رود؛ این روزها مسافران ایرانی در ترکیه بسیار زیاد شده که همین امر نگرانی هایی را در مورد احتمال ورود سویه جدید به کشور از طریق آنان ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا