محکومیت حاکم دوبی به پرداخت 554 میلیون پوند به همسر و فرزندانش


دادگاه عالی لندن حکم داده که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم باید بیش از 554 میلیون پوند (733 میلیون دلار) پول به همسر سابق و فرزندانش با هدف حل و فصل پرونده حضانت پرداخت کند.

محکومیت حاکم دوبی به پرداخت 554 میلیون پوند به همسر و فرزندانش
براساس حکم دیوان عالی لندن، «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دوبی باید میلیون‌ها پوند به شاهزاده هیا، همسر سابق و دو فرزندش در پرونده حضانت پرداخت کند.

دادگاه عالی لندن حکم داده که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم باید بیش از ۵۵۴ میلیون پوند (۷۳۳ میلیون دلار) پول به همسر سابق و فرزندانش با هدف حل و فصل پرونده حضانت پرداخت کند.

این بالاترین رقمی است که دادگاهی در انگلیس تاکنون در این زمینه حکم به پرداختش داده است.

فیلیپ مور، قاضی دادگاه شهر لندن گفت، بخش عمده این پولی که باید به شاهزاده هیا بنت الحسین، خواهر ناتنی عبدالله دوم، پادشاه اردن و دو فرزند این زوج پرداخت می‌شود، مربوط به تضمین امنیت زندگی آن‌ها و همچنین رفع "خطر شدیدی" است که از سوی حاکم دوبی متوجه آنهاست.

قاضی پرونده اعلام کرد: این زن متقاضی این مقرری، نه برای خودش بله برای امنیتش و پرداخت غرامت به خود از بابت مایملکی است که در نتیجه فروپاشی این ازدواج از دست داده است.

در حکم دادگاه تصریح شده که به طور مشخص، از سوی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که متحد نزدیک انگلیس هم هست، تهدید‌هایی علیه همسر سابق و فرزندان آن‌ها که همراه مادرشان هستند، صورت می‌گیرد.

قاضی دادگاه در حکمش از حاکم دوبی خواسته تا یک پیش پرداخت به ارزش ۲۵۱.۵ میلیون پوند در عرض سه ماه به هیا از بابت هزینه نگهداری از امارت‌هایش در انگلیس و پوشش هزینه که این شاهزاده از بابت جواهرات و مسابقات اسب‌دوانی و هزینه‌های امنیتش در آینده طلبکار است، پرداخت کند.

شاهزاده هیا بنت الحسین که دختر ملک حسین، پادشاه متوفی اردن است، در آوریل ۲۰۱۹ به همراه دو فرزندش به انگلیس فرار کرد. جلسات دادگاهی که از آن زمان تاکنون برای امور مربوط به حضانت فرزندانش و حمایت مالی تشکیل شده، بیش از ۷۰ میلیون پوند هزینه حقوقی داشته است.

همچنین حاکم دوبی که نخست‌وزیر امارات هم هست، طبق این حکم باید ۲۹۰ میلیون پوند به عنوان تضمین بانکی برای پرداخت‌های سالانه‌اش به همسر سابق و فرزندانش پرداخت کند.

دادگاه بر این نظر است که هزینه‌های زندگی هیا به جای پرداخت سالیانه، به صورت پیش‌پرداخت ارائه شود تا همسر سابق وی نتواند هر سال از مبلغ هزینه‌ها به بهانه‌های مختلف یا با تهدید کم کند. شیخ محمد پیش از این نیز به ربودن دو فرزند دیگرش، شاهزاده لطیفه و شاهزاده شمسا متهم شده بود.

شاهزاده لطیفه در سال ۲۰۱۸ سعی کرد از دوبی بگریزد، ولی در قایقی در نزدیکی سواحل هند توسط کماندو‌ها دستگیر و به آن کشور بازگردانده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری