عضو کمیسیون اصل 90 خواستار نظارت جدی برانتخابات مدیران عالی بانک‌ها شد


عضو کمیسیون اصل 90 خواستار نظارت جدی برانتخابات مدیران عالی بانک‌ها شد

یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در نامه‌ای به رییس کل بانک مرکزی خواستار نظارت جدی‌تر در اصلاحات اساسی و بهبود شاخص‌های انتخاب مدیران عالی بانک‌های خصوصی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، احسان ارکانی در نامه‌ای به علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی فهرستی از سفرهای متعدد مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی کشور به انگلستان و چند کشور اروپایی در سال‌های اخیر را ارائه کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در نامه خود تصریح کرد: مستندات نشان می‌دهد به‌رغم اقدام بانک مرکزی دولت قبل در انتخاب مدیرعامل بانک با هدف انجام اقداماتی اصلاحی و زیربنایی، نه‌تنها ضوابط و اصول امنیتی رعایت نشده بلکه نشانه‌های اهتمام مدیریتی یعنی حضور تمام وقت و تلاش جدی برای رفع مشکلات هم به چشم نمی‌خورد.

ارکانی در بخش دیگری از نامه خود به رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اتمام دوره مدیرعاملی فعلی یک بانک خصوصی و ضرورت اتخاذ تصمیمات مقتضی جهت رعایت غبطه و منافع سپرده‌گذاران و سهامداران بانک خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در اسرع وقت ضمن تجدیدنظر در صلاحیت نامبرده و سایر مدیران ارشد بانکی که اقامت دائم و یا تابعیت کشورهای دیگر به ویژه اروپایی و آمریکایی را دارند، اجازه ادامه این روند خطرناک و مخاطره‌آمیز در زمینه حفاظت از اطلاعات پولی و بانکی کشور داده نشود.

وی اضافه کرد: شایسته است در انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل جدید بانک مذکور و سایر بانک‌های خصوصی که بانک مرکزی وظیفه تعیین هیات مدیره آنها را بر عهده گرفته، نظارت جدی‌تری در انجام اصلاحات اساسی و تلاش مستمر جهت بهبود شاخص‌های آنها اعمال شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در بخش پایانی نامه خود به رییس کل بانک مرکزی خواستار بررسی و ارائه گزارش درباره نحوه احراز صلاحیت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک‌ خصوصی شد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق