رسانه ملی را به نام شهدای مقاومت متبرک می‌کنیم


رسانه ملی را به نام شهدای مقاومت متبرک می‌کنیم

تهران- ایرنا- رئیس سازمان صدا و سیما هدف از افتتاح رادیو مقاومت را تبرک جستن به شهدای مقاومت خواند و گفت: اگر خداوند بزرگ به ما توفیق دهد، به عنوان دوستان آن‌ها و به عنوان کسانی که می‌خواهیم به آن‌ها اقتدا کنیم، رسانه ملی را به نام‌شان متبرک خواهیم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پیمان جبلی با بیان این که عنوان شهید مقاومت از اصحاب سیدالشهدا تا یمن و سوریه و حتی شهدای مدافع حریم سلامت در دو سال گذشته را در بر می‌گیرد برای همه این شهدا بهشت برین را آرزو و تاکید کرد: یک اقدام پربرکت و درست و صحیح توسط دوستان در رادیو بنا نهاده شده است و آن اینکه رادیو مقاومت را در ایامی که عطر شهادت در جامعه استشمام می‌شود، راه اندازی می‌کنند.
رئیس صداوسیما حاج قاسم سلیمانی را بهترین نماد برای مقاومت مجاهدین و مقاومین در دنیا خواند و افزود: تمام رهبران مقاومت برای حاج قاسم اشک ریختند و ذیل پرچم او مبارزه کردند. فاطمیون، زینبیون و تمام عناصر سرافراز مقاومت به نوعی خود را سرافراز و تحت فرمان او می‌دانستند. ما هم باید خود را تابع و سرباز سردار شهید بدانیم. چون او یک فرد نیست، حتی یک شهید صرف هم نیست و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مکتب مستمری است که ریشه در اعماق تاریخ دارد. باید این افتخار در رسانه ملی نصیب ما شود که تابع سردار سلیمانی شویم.
وی با اشاره به نقل قولی از سردار شهید سلیمانی بیان کرد: شهدا با چشم نگران مراقب ما و منتظر ما هستند که آیا در این مسیر به آن‌ها رسیده‌ایم یا خیر. سردار سلیمانی هم امروز از جمله این شهداست. امیدواریم این گام‌های کوچک ما و راه‌اندازی رادیو مقاومت ما را به مقصدی که شهدا برای ما تعیین کرده‌اند برساند.
جبلی با طرح این سوال که ما با گرامیداشت یاد این شهید به چه نقطه‌ای می‌خواهیم برسیم؟ گفت: آیا ما سردار را صرفاً به عنوان یک فرمانده محبوب، ذخیره و سرمایه بزرگ برای کشور و جهان فرض می‌کنیم که دست ظالم او را از ما گرفت یا دنبال چیز دیگری هستیم؟ اگر او را فقط نمونه‌ای در عالم فرض کنیم و او را مکتب ندانیم، نتیجه‌اش این است که فقط حسرت می‌خوریم. این در حالی است که وجود سردار سلیمانی، سراسر راه، مکتب و حرکت است. او مکتبی است که ادامه دارد.

وی افزود: اگر امروز جنایتکاران متجاوز آمریکایی را می‌بینیم که در افغانستان و عراق فرار می‌کنند و به کشور خود برمی‌گردند این ذلت و حقارت را شاهد نبودیم مگر اینکه آن را از آثار خون پربرکت شهید مقاومت بدانیم.

در زمینه ساخت سریال برای سردار سلیمانی کوتاهی‌هایی صورت گرفته است

جبلی پس از پایان مراسم در جمع خبرنگاران، درباره برنامه‌های این سازمان برای استفاده از ظرفیت هنرمندان مختلف در صدا و سیما، گفت: هنرمندان گرامی سرمایه‌های انسانی رسانه ملی هستند و ما از تمام این سرمایه‌ها استفاده خواهیم کرد. در مقاطعی فضای مناسب برای استفاده از ظرفیت این عزیزان وجود نداشته که علتش یا عدم تمایلِ خودِ این هنرمندان بوده یا اینکه در مدیریت‌های ما این شرایط فراهم نشده است. اما در حال حاضر تلاش ما این است که از همه این سرمایه‌ها استفاده کنیم.

پیمان جبلی درباره ساخت مجموعه تلویزیونی با موضوعِ شهید سردار سلیمانی، بیان کرد: در زمینه ساخت این سریال کوتاهی‌هایی صورت گرفته که شاید به علت شیوع ویروس کرونا بوده است. امسال تصمیم گرفتیم با حمایت و هم‌افزایی بین سازمان صدا و سیما و همه مجموعه‌های رسانه‌ای جبهه انقلاب، از شرمندگی شهدا دربیاییم و برای سال آینده اثری فاخر و در شانِ حاج قاسم تولید کنیم.

وی ادامه داد: البته مستندهایی فاخر و کلیپ‌های خوبی درباره حاج قاسم تهیه شده است. اما مجموعه‌ای نمایشی که در تراز اثری فاخر و اثری در خور باشد، تا کنون تولید نشده است.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره حضور وحید جلیلی به عنوان قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: دوران تحول در سازمان صدا و سیما و رسانه ملی متکی بر فرهنگ آغاز شده‌است. سازمان صدا و سیما بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است. دغدغه اصلی مردم ما پرداختنِ درستِ رسانه ملی به مقوله فرهنگ و هدایت فرهنگی جامعه و توجه به عناصر فرهنگ اصیل در جامعه ایران است. در این دوره با استفاده از همه افراد، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، شخصیت‌ها و افراد صاحب نظر در عرصه فرهنگ؛ به سمت اصلاح و تقویت فرهنگی حرکت رسانه ملی در دوره جدید می‌رویم. از برادر عزیزم آقای جلیلی هم به عنوان فردی صاحب‌نظر در حوزه فرهنگ دعوت کردیم تا در این زمینه به ما کمک کنند.

به گزارش ایرنا، در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شبکه رادیویی مقاومت از اول دی‌ماه روی آنتن خواهد رفت. مراسم افتتاحیه این شبکه رادیویی با حضور خانواده سردار شهید و جمعی از خانواده معظم شهدا و تعدادی از نمایندگان لشکری و کشوری و همچنین معاون صدا و قائم‌مقام صدا و سیما در استودیو یک ساختمان شهدای رادیو، برگزار شد.

در این مراسم، رئیس سازمان صدا و سیما، معاون صدا، حمیدرضا مقدم‌فر دبیر ستاد بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی، سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور، حسن کاظمی قمی سفیر سابق ایران در عراق و نرجس سلیمانی دختر سردار شهید قاسم سلیمانی سخنرانی کردند.

فعالیت رادیو مقاومت از تا سی‌ام دی‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند رادیو مقاومت را از ابتدای دی‌ماه علاوه بر موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز از طریق نصب برنامه کاربردی ایران‌صدا روی گوشی تلفن همراه خود بشنوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط