اولین جشنواره جهادگران علم و فناوری دانش‌آموزی در پاکدشت برگزار شد


اولین جشنواره جهادگران علم و فناوری دانش‌آموزی در پاکدشت برگزار شد

تهران- ایرنا- اولین جشنواره جهادگران علم و فناوری با تجلیل از 100 نفر از پژوهشگران و نخبگان دانش آموزی روز سه‌شنبه در پاکدشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه پاکدشت در این مراسم که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت: تحقیق و پژوهش موجب ارتقای سطح دانش و آگاهی فرد شده و دانش‌آموزان باید از فرصت‌های پیش آمده در این حوزه با استفاده از توانایی و استعدادهای خود بهره برده و علم و دانش خود را با تحقیق و پژوهش همراه کنند.
سرگرد پاسدار محمدعلی باقری گفت: جشنواره علم و فناوری دانش‌آموزی با هدف شناسایی و حمایت از طرح ها و ایده‌های علمی دانش‌آموزی و همچنین ایجاد انگیزه امید و نشاط بین نخبگان و مخترعین دانش‌آموزی اجرا شد.
وی افزود: این جشنواره به همت معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ثامن الحجج (ع) پاکدشت و همکاری حوزه مقاومت بسیج ۱۹ حضرت زینب (س) خواهران، با محوریت آلودگی هوا، انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، ترافیک و محیط زیست برگزار شد.
سرگرد باقری تصریح کرد: در این جشنواره ۱۵ ایده برتر در حوزه‌های توربین‌های بادی، رباتیک، مکانیک، الکترونیک، هوافضا و زیست‌فناوری به عنوان منتخب معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه پژوهشگران فرهنگی می‌توانند نقش موثری در تربیت دانش آموزان پژوهنده و خلاق ایفا کنند، افزود: مربیان و معلمان می‌توانند برای دانش‌آموزان فرصت‌های تحقیقی و پژوهشی ایجاد کنند تا محصلان و دانش‌آموزان علاقه‌مند با طراحی راه حل‌های نوین و کارآمد بتوانند توانایی‌های خود را بروز داده و شکوفا کنند.
معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه پاکدشت تصریح کرد: تجلیل از پژوهشگران و دانش‌آموزان خلاق و نخبه می‌تواند موجب رشد و توسعه فرهنگ‌ پژوهش و همچنین زمینه‌ساز موفقیت‌های علمی و پژوهشی شود.
بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در مدارس پاکدشت مشغول به تحصیل می‌باشند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است