لذت رانندگی با بی ام و M5 کلاسیک، تیونینگ شده با سوپرشارژر


لذت رانندگی با بی ام و M5 کلاسیک، تیونینگ شده با سوپرشارژر

کانال اتوتاپ NL  به تازگی تست نهایت سرعت از M5 مدل 2001  گرفته؛ درحالی‌که این خودرو بسیار قوی‌تر از نسخه‌ی استاندارد، تقویت شده است. بی‌ام‌و M5 سری E39 یکی از جذاب‌ترین سدان‌های اسپرت در واپسین سال‌های قرن بیستم و اوایل هزاره‌ی جدید محسوب می‌شود. این محصول، فقط با جعبه‌دنده‌ی دستی 6 سرعته تولید شد و … The post لذت رانندگی با بی ام و M5 کلاسیک،...

کانال اتوتاپ NL به تازگی تست نهایت سرعت از M5 مدل ۲۰۰۱ گرفته؛ درحالی‌که این خودرو بسیار قوی‌تر از نسخه‌ی استاندارد، تقویت شده است.

بی‌ام‌و M5 سری E39 یکی از جذاب‌ترین سدان‌های اسپرت در واپسین سال‌های قرن بیستم و اوایل هزاره‌ی جدید محسوب می‌شود. این محصول، فقط با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته تولید شد و نخستین خودروی سری M5 با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بود. مدل پایه از M5 E39، قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، ۴/۸ ثانیه و نهایت سرعت، محدودشده به ۲۵۰ کیلومتر برساعت است.

لذت رانندگی با بی ام و M5 کلاسیک، تیونینگ شده با سوپرشارژر

بهینه‌سازی و تیونینگ خودروهای کاسیک، در اروپا بیش از دیگر نقاط جهان رواج دارد. شرکت‌های متنوع در کشورهای آلمان و انگلیس مثل برابوس و سینگر، مدل‌های قدیمی را ارتقا می‌دهند و در بعضی موارد همراه با گارانتی می‌فروشند.

پروکار (ProCar) یک شرکت تیونینگ متخصص خودروهای بی‌ام‌و است که در هلند فعالیت می‌کند. این مجموعه، توجه ویژه‌ای به انواع M3 و M5 دارد. مهندسان پروکار، با نصب سوپرشارژر روی M5 مدل E39، قدرت این خودرو را ۵۰ درصد افزایش داده و به ۶۰۰ اسب بخار رسانده‌اند. حالا گشتاور این خودرو ۷۰۰ نیوتن‌متر است.

در ویدئوی منتشر شده در کانال اتوتاپ NL، عملکرد بسیار خوب M5 E39 دیده می‌شود. این خودرو مثل مدل اصلی، جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته دارد؛ اما مشابه یک سوپراسپرت مدرن، شتاب باورنکردنی در سرعت‌های بالاتر از ۲۰۰ کیلومتربرساعت ارائه می‌کند. راننده در سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت از دنده ۴ به ۵ می‌رود و زمانی دنده ۶ را استفاده می‌کند که سرعت از ۲۶۰ کیلومتربرساعت گذشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور