ثبت بارش 200 میلیمتری در جنوب لرستان


ثبت بارش 200 میلیمتری در جنوب لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان، گفت: پاییز 1400 با پربارشی در لرستان به پایان رسید.

بهروز مرادپور، از ثبت بارندگی ۲۰۴ میلیمتری بصورت نقطه‌ای در روزهای پایانی آذر در منطقه پاالم در جنوب لرستان خبر داد و اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز شنبه ۲۶ آذر لرستان را تحت تأثیر قرار داد در دو موج بارندگی‌های مؤثری را به همراه داشت.

وی عنوان کرد: در موج اول که از صبح شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ شروع و تا صبح روز یکشنبه ادامه داشت براساس هشدار مرکز پیش‌بینی متوسط بارندگی استان ۳۰ میلیمتر و در موج دوم که از روز دوشنبه آغاز و تا بامداد سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ ادامه داشت متوسط استان ۲۹ و چهار دهم میلیمتر ثبت شد.

مرادپور گفت: همانطوری که در هشدارهای هواشناسی تأکید شده بود فعالیت سامانه بارشی بیشتر در مناطق جنوبی و شرقی لرستان بود بطوری که در مناطق پاالم و معمولان از روز جمعه تا صبح روز سه شنبه ۲۰۰ میلیمتر و در شول آباد، سپیدشت بارندگی‌ها از مرز ۱۰۰ میلیمتر گذشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: در این بازه زمانی در ایستگاه‌های خرم‌آباد ۶۴، بروجرد ۶۰، الیگودرز ۲۱، کوهدشت ۳۱، پلدختر ۶۴، دورود ۷۹، الشتر ۶۶، نورآباد ۵۲، ازنا ۲۷، رومشکان ۵۱، سراب دوره ۹۵، ایمان‌آباد ۳۶، سیلاخور ۲۷، سپیدشت ۱۰۳ و ریمله ۶۵ میلیمتر به ثبت رسیده است.

وی گفت: میانگین بارش استان در این بازه زمانی ۵۹و چهار دهم میلیمتر بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!