زندانیان دهدشت بطور کامل واکسینه شدند


زندانیان دهدشت بطور کامل واکسینه شدند

یاسوج - ایرنا - رئیس زندان دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه گفت: زندانیان و کارکنان زندان این شهر بطور کامل 2 دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

محمد کریم سخنگو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا توجه به سلامت زندانیان راز یکی از اولویت های اصلی دانست و اظهار داشت: ادامه کار واکسیناسیون با همکاری شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است و افراد واجد شرایط دز سوم نیز واکسینه خواهند شد.

وی عنوان کرد: غربالگری زندانیان ورودی ، غربالگری سلامت روان ، انجام تست های بیماریابی خاص ، شناسایی زندانیان دارای بیماری زمینه ای ، خاص و صعب العلاج ، ارائه خدمات درمانی اعم از ویزیت پزشک عمومی ، متخصص ، جراحی ، اعصاب و روان ، دندانپزشکی ، قرار دادن داروهای مورد نیاز در بین زندانیان بصورت رایگان و توزیع بسته بهداشتی بین ورودیها در طول سال از مهمترین اقدامات برای تامین سلامت زندانیان است.

سخنگو تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله برگزاری محافل انس با قرآن ، آموزش نهضت سواد آموزی برای بیسوادان، آموزش مسابقات مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن ، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی و آموزش احکام و مسائل شرعی در زندان به زندانیان ارائه می شود .

رئیس زندان دهدشت برگزاری ورزش صبحگاهی، مسابقات بومی و محلی، مسابقات فوتبال ، والیبال ، دارت و تنیس ، برگزاری المپیاد ورزشی در بین زندانیان و پرسنل نیز از مهمترین خدمات حوزه ورزشی برای ایجاد نشاط و سلامت جسم و روح زندانیان نیز اعلام کرد.

سخنگو حمایت از زندانیان مددجو را یکی دیگر از خدمات به زندانیان دانست و گفت: دوره های مهارت آموزی فنی و حرفه ای، دوره های کشاورزی ، کارگاه های معرق ، گلیم بافی و برگزاری دوره های اشتغال نشسته برای مددجویان در زمان حضور در زندان برگزار می شود.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد زندانیان متاهل محکوم به تحمل حبس تا پایان مدت حضور در زندان علاوه بر تحت پوشش به آنها بسته های حمایتی و کمک های نقدی و غیرنقدی نیز از سوی انجمن حمایت از زندانیان می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟