شهید لندی الگوی کمک به جامعه برای جوانان است


شهید لندی الگوی کمک به جامعه برای جوانان است

قم - ایرنا - تولیت آستان حضرت معصومه (س) با بیان اینکه شهید لندی الگوی نوجوانان و جوانان است تا در مسیر کمک به جامعه و اسلام حرکت کنند گفت: پیام دیگر شهید لندی این است که جوانان به گونه‌ای تحصیل و فعالیت کنند که نتیجه‌اش به نفع مردم باشد.

به گزارش سه‌شنبه شب مرکز خبر حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره نوجوان فداکار شهید علی لندی اظهار داشت: شهید علی لندی هنوز به سن تکلیف نرسیده بود و هنوز خداوند تکلیفی را از او نخواسته بود که اقدام به کاری بزرگ کرد که این بسیار مهم است.

همچنین با بیان اینکه بسیاری از بارهای انقلاب را کسانی به دوش کشیدند که از نظر شرعی تکلیفی بر عهده آنها نبوده است گفت: خداوند در قرآن فرموده هر کسی یک تَن را احیا کند مثل این است که همه مردم را احیا کرده که نشان می‌دهد همان‌طور که ضربه زدن به انسان و کرامت انسان شرعا حرام است و عِقاب دارد، دستگیری و احیای یک فرد هم مثل این است که جامعه‌ای را احیا کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه تصمیم‌ها گاهی باید لحظه‌ای گرفته شود و فرصت مشورت و تحقیق نیست گفت: در این مواقع اگر افراد شجاع نباشند خیلی از کارها انجام نمی‌شود و این نمونه‌ها را ما در دفاع مقدس زیاد دیدیم که افرادی تصمیم گرفتند برای کشور و نظام خود کار کنند حتی اگر به بهای فدا کردن جانشان در راه خدا باشد.

سعیدی بیان داشت: برخی افراد در تصمیم‌های لحظه‌ای خود اشتباه تصمیم می‌گیرند و به خطا می‌روند ولی برخی نیز برای حفظ اسلام، دین و کشور تصمیم‌های لحظه‌ای می‌گیرند که سعادت شان را به دنبال دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: تاثیر عمل افرادی مانند شهید فهمیده یا شهید لندی که نوجوان بودند گاهی وقت‌ها از کلام و رفتار بزرگان بیشتر است و حتی می‌تواند افراد بی نماز را نمازخوان و مردم را به کار های خیر سوق دهد.

تولیت حضرت معصومه با بیان اینکه شهید لندی یک خانواده شهید را از آتش نجات داد گفت: این حرکت تاکید دارد که باید قدر خانواده شهیدان را دانست و نباید بگذاریم که خانواده شهیدان گرفتار باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه شهید لندی الگوی نوجوانان و جوانان است تا در مسیر کمک به جامعه و اسلام حرکت کنند، گفت: پیام دیگر شهید لندی این است که جوانان به گونه‌ای تحصیل و فعالیت کنند که نتیجه‌اش به نفع مردم باشد.

همچنین در ادامه تاکید کرد: شهیدان حق شفاعت دارند و اگر کسی به شهیدان توسل کند آنها به اجازه خداوند هم در دنیا و هم در آخرت حق شفاعت دارند و شفاعت می‌کنند.

گزارش حاکیست: سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با چهلم شهید علی لندی جشنواره نوجوان فداکار شهید علی لندی را آغاز کرده و بیش از ۴۵ هزار شرکت کننده از ایران و کشورهای دیگر در این جشنواره شرکت کردند که ۷۰ اثر برگزیده انتخاب و مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.

شهید لندی متولد سال ۱۳۸۵ یک نوجوان ایرانی اهل ایذه استان خوزستان بود که در ۱۵ سالگی در حادثه آتش‌سوزی منزل همسایه، جان ۲ زن سالمند را نجات داد و ۲ هفته پس از بستری بودن در بیمارستان‌های سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز و نمازی اصفهان، در اول مهر ۱۴۰۰ به‌ علت سوختگی ۹۱ درصد، مشکلات شدید تنفسی و ورود عفونت به خون جان به جان آفرین تسلیم کرد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش