برداشت گوجه فرنگی زمستانی در دشتی آغاز شد


برداشت گوجه فرنگی زمستانی در دشتی آغاز شد

بوشهر-ایرنا- مدیریت جهادکشاورزی دشتی استان بوشهر گفت: برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل (زمستانی) از سطح سه هزارو 400 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شد.

شیر علی بهادری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۱۸۰ هزار تن محصول از مزارع روباز گوجه فرنگی شهرستان دشتی برداشت شود.

وی اضافه کرد: همچنین برداشت ۳۰ هزار تن گوجه فرنگی نیز از گلخانه های دشتی انتظار است که در مجموع میزان برداشت گوجه فرنگی در این شهرستان در سال جاری به ۲۱۰ هزار تن می رسد.

بهادری ادامه داد: بر اساس رعایت طرح الگوی کشت و برای رعایت مدیریت و کاهش مصرف آب و جایگزین شدن کشت های کم آب بر در شهرستان دشتی سطح زیر کشت گوجه فرنگی در فضای رو باز نسبت سال‌های گذشته کاهش داشته است.

وی به کیفیت بسیار خوب محصول گوجه فرنگی دشتی اشاره کرد و افزود: مجصول گوجه فرنگی دشتی ضمن تامین بازار مصرف استان بوشهر و همه نقاط کشور به کشورهای روسیه، قطر، عراق، افغانستان، پاکستان صادر می‌شود.

بهادری گفت: کار برداشت گوجه فرنگی در دشتی تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی به کشت محصولات کم آب بر در دشتی اشاره کرد و افزود: امسال کشت دانه روغنی و کم آب بر کنجد در سطح یکهزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به عنوان کشت جایگزین گوجه فرنگی انجام شده است که در آبان‌ماه امسال برداشت شد.
بهادری گفت: کاهش سطح زیر کشت گوجه فرنگی در حد نیاز بازار از برنامه های مهم مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است که در اجرای الگوی کشت و کشاورزی قراردادی با تفاهم نامه بین جهادکشاورزی، منابع آب، کشاورز و صنف کشاورزی در حال انجام است.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !