رشد 83 درصدی درآمدهای عمومی در مازندران


رشد 83 درصدی درآمدهای عمومی در مازندران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران از رشد 83 درصدی درآمدهای عمومی در این استان خبر داد.

مفید غلامی راد در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌های اخیر طبق سند چشم انداز مقرر شده بود درصدی از رشد هشت درصدی از طریق سرمایه گذاری و بهره وری انجام شود، اظهار کرد: کل منابع استان ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده که در قالب سرفصل‌های مختلف به استان تخصیص داده می‌شود.

وی با اشاره به رشد بهره وری گفت: رشد بهره وری ۴.۵ درصد از محل رشد سرمایه گذاری بوده و در سطح ملی و در عرصه رقابت از کشورهای اطراف و پیرامونی عقب هستیم و به بازه زمانی ۶ ساله نیازمندیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای تحقق رشد قابل توجه است و بانک‌ها، بورس، بودجه عمومی دولت، صندوق توسعه ملی، منابع آورده بخش خصوصی و خارجی در تحقق منابع نقش اساسی دارند و در بودجه سال آتی هم کسری بودجه داریم.

غلامی راد با اشاره به اینکه هدف گذاری رشد اقتصادی به صورت ملی، استانی و شهرستانی انجام می‌شود، و توجه به آمایش در لایحه بودجه سال آینده دیده شده ادامه داد: توسعه صادرات، از طریق از دانش و فناوری، شناسایی گلوگاه‌های رشد و تسهیل فضای کسب و کار موجب رشد سرمایه گذاری می‌شود.

وی گفت: اعتبارات رشد اقتصادی در لایحه بودجه شامل ردیف‌های متفرقه، صندوق پیشرفت و عدالت ایران، حمایت از تولید در بخش انرژی، اعتبارات پیشرفت و عدالت و اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای بیان کرد و گفت: بودجه کل کشور شامل بودجه عمومی دولت و بودجه شرکت‌های دولتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با تاکید براینکه عامل تمرکززدایی منطقه‌ای و بخشی از جمله مسائل مطرح شده در بودجه است تصریح کرد: در بودجه سال آینده سند آمایش محور قرار گرفته زیرا عدم تعادل بین دو نیمه غربی، شمالی و شرقی و جنوبی در بودجه‌های قبل چالش این مسئله بوده است.

غلام راد گفت: درآمدهای عمومی استان طبق بودجه سال قبل سه هزار و ۹۰۰ میلیارد بود تومان بود و امسال با ۸۳ درصد رشد به هفت هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: ۲۷ دهم درصد مالیات بر ارزش افزوده ۸۷ میلیارد تومان بودجه سال قبل بود، و این رقم در بودجه آینده حذف شده است و به سرجمع منابع استان افزوده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران خاطر نشان کرد: در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۵۹ درصد رشد داریم و رتبه ما در این بخش ۹ و سهم بری ۳.۷ درصد رسیده است.

غلامی راد یادآور شد: اعتبارات طرح‌های ملی انتقال یافته به استان ۲۶ درصد رشد یافت و جمع اعتبارات تملک دارایی استان ۸.۶ درصد رشد یافته است، همچنین کل مصارف استان اعم از ملی و استانی ۱۵ درصد رشد یافته و طرح‌های ملی واستان رشد ۴۹ درصدی داشته و به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی