اخراج مخالفان بحرین از لبنان نقض آشکار توافقنامه های بین المللی است


 اخراج مخالفان بحرین از لبنان نقض آشکار توافقنامه های بین المللی است

کمیته حمایت از روزنامه نگاران در ژنو اعلام کرد: تصمیم اخراج مخالفان بحرینی از لبنان نقض آشکار توافقنامه ها و منشورهای بین الملی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، کمیته حمایت از روزنامه نگاران در ژنو در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم وزارت کشور لبنان مبنی بر اخراج اعضای غیرلبنانی جمعیت بحرینی الوفاق پس از اعتراض مقامات بحرینی به دولت لبنان اتخاذ شده است.

در این بیانیه آمده است: تصمیم اخراج با توافقنامه ها و منشورهای بین المللی که دولت لبنان به آن پایبند است، ازجمله اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنفوانسیون بی المللی رفع تبعیض نژادی، کنوانسیون های ژنو، توافقنامه منع شکنجه، توافقنامه پیگیری از جنایت نسل کشی، منشور عربی حقوق بشر و قانون اساسی لبنان مغایرت دارد.

در این بیانیه آمده است: به گفته سازمان های حقوق بشری، بحرین یکی از بزرگ ترین بازداشتگاه ها برای مخالفان سیاسی در جهان عرب به شمار می آید. الوفاق توصیه های خود را به شورای حقوق بشر ارایه کرده است وخواستار احقاق حقوق شهروندی بحرینی شده است. الوفاق خواستار تعیین یک گزارشگر ویژه سازمان ملل برای بحرین و تشکیل یک کمیته تحقیقات بین المللی برای همه موارد نقض در بحرین و آزادی همه زندانیان عقیدتی و لغو مجازات اعدام شد.

این کمیته هرگونه اقدامی که سلامت و زندگی فعالان حقوقی را به دلیل استقاده از حق آزادی بیان و عقیده و مشارکت در زندگی سیاسی داخل و خارج از مرزهای کشورش تهدید می کند، مخالفت است. فعالیت هایی دربرابر سفارت های بحرین در تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکا برپا شده است. آنها خواهان تقویت احترام به حقوق بشر و توقف ارعاب مدافعان حقوق بشرشدند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز