نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» در مسکو


نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» در مسکو

نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا در انستیتو فلسفه آدکادمی علوم روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بنیاد مطالعات اسلامی روسیه گزارش داد: نمایشگاه هنر ادیان ابراهیمی با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی این سینا و همکاری انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه در محل این انستیتو برگزار شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر به عنوان عنصری وحدت بخش برای ادیان و مذاهب مختلف و حمایت از هنرمندان ،پژوهشگران و اساتید حوزه هنر اسلامی بود.

در این نمایشگاه که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره دکتر «ماییس نظرلی» اسلام شناس و همکار پژوهشی بنیاد ومحقق حوزه هنر اسلامی برپا شده بود، «دکتر خایلوف» از هنرمندان و معماران مسجد جامع مسکو آثار هنری خود را در معرض دید علاقمندان قرار داد. این آثار با مضامین میلاد، بعثت و معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، بنای کعبه، تولد حضرت زهرا سلام الله علیها، معماری مساجد،حضرت موسی علیه السلام و عبور بنی اسراییل از رود نیل و میلاد مسیح علیه السلام به مخاطبین عرضه و معرفی شدند.

در این مراسم «پروفسور اسمیرنوف» رئیس انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه سخنرانی کرد و از حمایتهای همیشگی بنیاد این سینا از مباحث فلسفی، عرفانی، هنری و بین ادیانی تقدیر و تاکید کرد برگزاری اینگونه نمایشگاه ها موجب شناخت بیشتر و درک عمیق از آموزه های ادیان ابراهیمی می شود.

پیام «دکتر هادوی» رئیس بنیاد این سینا نیز در این مراسم قرائت شد، دکتر هادوی با تشکر از مسئولین انستیتو و همکاری در برگزاری نمایشگاه، افزود: یکی از راه های وحدت ادیان زبان هنر است و مرحوم نظرلی به خوبی این موضوع را درک کرده و به آن اهتمام می ورزید.

« دکتر خایلوف» هنرمند و فعال در حوزه هنر اسلامی، «دکتر شامیلی» استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه هنر و فرهنگ اسلامی، «دکتر جانی زاده» استاد دانشگاه و نویسنده و محقق در زمینه هنر اسلامی و برخی دیگر از اساتید و پژوهشگران در این مراسم به سخنرانی پرداختند.

در پایان فیلم مستند نقطه که با حمایت بنیاد این سینا تهیه شده و به موضوع هنر خوشنویسی اسلامی می پردازد برای حاضران به نمایش گذاشته شد.

نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» در مسکو

نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» در مسکو

نمایشگاه «هنر ادیان ابراهیمی» در مسکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا