ماجرای ترسیدنِ مائده طهماسبی از خندیدنِ فرهاد آییش


ماجرای ترسیدنِ مائده طهماسبی از خندیدنِ فرهاد آییش

فرهاد آییش و مائده طهماسبی به برنامه «یلدای دو صفر» شبکه دو سیما آمدند و از خاطراتشان گفتند. یکی از نکات جالب حضور این دو بازیگر در یک سریال تلویزیونی است که به زودی روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فرهاد آئیش و مائده طهماسبی که جزو بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون‌اند در برنامه «یلدای دو صفر» منصور ضابطیان حضور پیدا کردند. آئیش در ابتدا گفت: همیشه حرف شما در خانه ما هست!

طهماسبی نیز در این باره توضیح داد: من همیشه کتاب‌های شما را می‌خوانم و برای فرهاد تعریف می‌کنم. او خودش نمی‌خواند.

آئیش در بخش دیگری خطاب به ضابطیان اظهار کرد: شما 20 سال پیش فیلمی درباره مادر من ساختی که آبگوشت پخته بود. منصور جان باورت نمی‌شود هنوز که هنوز هست خیلی‌ها که در خیابان مرا ببینند بیشتر از اینکه از فیلم‌های خودم یاد کنند، به من می‌گویند شما همانی هستی که مادرت آبگوشت بار گذاشته بود!

ضابطیان در این خصوص گفت: این فیلم باعث شد تصویر مادرتان همیشه ماندگار شود. من و محمد صوفی یار همیشگی من برنامه‌ای در شبکه یک به اسم «نقره» داشتیم. در «نقره» نوستالژی‌های دهه شصت را مرور می‌کردیم و این برنامه خیلی گرفت. این برنامه مستندهایی داشت که برای یکی از قسمت‌هایش به منزل آقای آئیش رفتیم و مرحوم مادرشان در کاسه‌های گل‌ِسرخی برای ما آبگوشت پختند.

آئیش در این زمینه اضافه کرد: ما هنوز آن کاسه‌ها، آن سفره و خاطره مادرم را داریم.

طهماسبی نیز درباره آبگوشت پختن گفت: من آبگوشت نمی‌پزم و نمی‌خورم! چون اصلاً گوشت نمی‌خورم و گیاهخوارم.

آئیش در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید این موضوع مشکلی بین شما ایجاد نمی‌کند، گفت: نه تا وقتی که یواشکی باشد!

وی درباره سریالی که این روزها در آن بازی می‌کند، توضیح داد: سر سریالی‌ام که هنوز اسم آن نهایی نشده است و به بچه‌های کار می‌پردازد. این سریال به کارگردانی وحید امیرخانی ساخته می‌شود. بین هزار تا بچه، 7، 8 نفرشان که بعضی‌ها را واقعاً در خیابان پیدا کرده‌اند برای این سریال انتخاب شده‌اند و روزهای خیلی خوبی با این بچه‌ها دارم.

این بازیگر پیشکسوت، گفت: من این نسل را نمی‌شناختم و این کار تجربه خوب و پرچالشی برای من به حساب می‌آید. مدت‌ها دنبال یک نقش منفی چالش‌برانگیز بودم و خوشبختانه اینجا نصیبم شد.

طهماسبی با بیان اینکه تازه بازی در این سریال را تمام کرده، گفت: فعلاً در سریالی بازی نمی‌کنم. سه چهار سریال پشت هم داشتم که در یکی از آنها با همسرم همبازی بودم. بعد از مدت‌ها با فرهاد نقش زن و شوهر بازی می‌کنیم و قرار است این سریال پخش شود. این سریال «برف آهسته می‌بارد» نام دارد.

آئیش گفت: خانه ما دربند است و صبح مائده مرا بیدار کرد و دیدم برف قشنگ نشسته است. اما یک ساعت بعد آب شد.

در ادامه ویدئوی «یلدای دو صفر» به یاد هنرمندان، بزرگان، ورزشکارانی که از سال پیش تا به حال از دست داده‌ایم ساخته زهرا قائدی پخش شد و مصطفی راغب که از اواسط برنامه در استودیو حاضر بود، به اجرای زنده یک قطعه همزمان با پخش این تصاویر پرداخت.

آئیش در واکنش به صدای او، گفت: خواننده‌های خوب، کسانی‌اند که وقتی قطعه‌ای را اجرا می‌کنند فقط تکنیک به کار نمی‌برند، بلکه به موضوعی که می‌خوانند احساس هم دارند. هر هنرمندی اگر صادقانه هنرش را به کار ببرد، به دل می‌نشیند، کار راغب هم همین‌گونه بود.

در بخش دیگری از برنامه طهماسبی درباره یلداهای کودکی‌اش گفت: من شمال بزرگ شدم، اتاق‌هایمان بزرگ و سرد بود و ما کرسی می‌گذاشتیم. خاطرات من از شب یلدا مربوط به کرسی و چیزهایی می‌شود که روی آن گذاشته می‌شد. اما از وقتی به تهران مهاجرت کردیم رسم کنار رفت و فقط در حد دور هم جمع شدن بود. وقتی از ایران رفتم هم یلدا تمام شد. اما وقتی برگشتیم یلدا دوباره معنا پیدا کرد.

وی افزود: من امشب بعد از مدت‌ها همه خانواده‌ام در خانه برادرزاده‌ام دور هم جمع بودیم و من خیلی زود از آنها جدا شدم و دلم می‌سوزد. چون تازه حافظ‌خوانی را شروع کرده بودند که من خداحافظی کردم و برای برنامه آمدم.

آئیش با بیان اینکه امسال پیامک‌های زیادی برای شب یلدا برایم آمد، گفت: این موضوع خیلی برایم عجیب بود.

ضابطیان هم به این موضوع اشاره کرد که شب یلدا هم مثل عید نوروز، پیامک‌های زیادی می‌آید و ما در مقابل هجوم فرهنگی، کاری بهتر از ترویج همین سنت‌های ایرانی و صله‌رحم نمی‌توانیم انجام بدهیم.

طهماسبی هم در پایان درباره خنده‌های همسرش گفت: فرهاد گاهی فیلم که می‌بیند یک‌دفعه سه دقیقه می‌خندد! خنده‌های او تداوم دارد و حتی یک بار من ترسیدم و مجبور شدم تلویزیون را خاموش کنم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...