چین یک شهر 13 میلیون نفری را قرنطینه کرد


چین یک شهر 13 میلیون نفری را قرنطینه کرد

مقامات چین شهر «شی‌آن» با 13 میلیون نفر جمعیت را به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا قرنطینه کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس۲۴، با افزایش ابتلا به ویروس کرونا در شهر شی‌آن چین، مقامات این شهر ۱۳ میلیون نفری را قرنطینه کردند.

این محدودیت‌های جدید پس از آن اعمال شد که شی‌آن روز چهارشنبه ۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد. با این موارد جدید تعداد مبتلایان به کرونا در شی‌آن از ۹ دسامبر تاکنون به ۱۴۳ نفر رسیده است.

مقامات شهر در بیانیه‌ای اعلام کردند: از نیمه‌شب پنج‌شنبه، همه خانواده‌ها فقط می‌توانند هر دو روز یک‌بار، یک عضو خانواده را برای خرید مایحتاج به بیرون بفرستند و به بقیه دستور داده شده که به جز مواقع اضطراری در خانه بمانند. کسی حق ندارد شهر را ترک کند مگر به مقامات ثابت کند که حتماً باید از شهر بیرون برود. در صورت نقض قرنطینه مردم شهر شی‌آن با جریمه‌های متعدد مواجه خواهند شد.

شهر شی‌آن به خاطر کشف یک ارتش ۸ هزار نفری سفالی معروف است و هرچند این موارد در مقایسه با سایر نقاط جهان و شیوع قبلی در چین تعداد کمی است، اما شهر شی‌آن یک محل گردشگری است و مقامات چینی گفتند به همین دلیل جای ریسک کردن نیست.

سی ان ان هم گزارش داد: مقامات شهر شی‌آن امروز (چهارشنبه) تمام ایستگاه‌های اتوبوس بین شهری و بیش از ۱۳۰۰ تاسیسات عمومی را تعطیل کردند و به ۱۳ میلیون ساکنان این شهر پرجمعیت توصیه شده که خانه‌های خود را مگر در موارد ضروری ترک نکنند.

مقامات دولتی چین گفته‌اند که نمی‌خواهند در این زمینه مشکلی بروز کند که بازی‌های المپیک زمستانی و سفر‌های سال نو در این کشور را به مخاطره بیندازد.

چین از زمان شیوع کرونا در شهر ووهان در استان هوبئی، سابقه قرنطینه کردن و تست گرفتن از جمعیت میلیونی را دارد و هم اکنون با آماده شدن برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در ماه فوریه، چین به دلیل مبارزه با شیوع‌های محلی در چندین شهر در حالت آماده باش به سر می‌برد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل