مقامات و شخصیت‌ها شهادت سفیر ایران در یمن را تسلیت گفتند


مقامات و شخصیت‌ها شهادت سفیر ایران در یمن را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- جمعی از مقامات و شخصیت‌های کشور در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا را تسلیت گفتند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شهید حسن ایرلو از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت. این دیپلمات کشورمان به‌رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماریش، روز گذشته به فیض شهادت نایل آمد. به همین دلیل جمعی از مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن را تسلیت گفتند.

شهید ایرلو همواره مورد غضب دشمنان مقاومت بود

پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما به مناسبت شهادت حسن ایرلو دیپلمات انقلابی کشور در پیامی، نوشت: خبر کوتاه بود. حاج حسن ایرلو بر اثر کرونا دعوت حق را لبیک گفت. یقیناً بسیاری از مردم برای نخستین بار نام حسن ایرلو را می‌شنیدند. سردار پرافتخار، جانباز رشید و دیپلمات انقلابی مرحوم حاج حسن ایرلو البته برای همکاران و کارشناسان سیاسی و برون مرزی سازمان چهره‌ای شناخته شده بود.

وی افزود: شهید ایرلو در سال‌های اخیر و قبل از عزیمت به یمن در جلسات متعدد کارشناسی در جمع مدیران و کارشناسان سازمان شرکت داشت و دقیق‌ترین اطلاعات و تحلیل‌ها را درخصوص یمن ارائه می‌کرد.

رییس سازمان صدا و سیما ادامه داد: علاوه بر این جلسات در تماس‌ها و ارتباطات دیگری هم که با آن شهید بزرگوار داشتم. وی را انسانی متعهد و متخلق، متواضع و در عین حال مطلع و متضلع یافتم. سال‌ها در حوزه‌های مختلف مقاومت سرافراز در منطقه نه فقط در کسوت یک کارشناس حرفه‌ای بلکه در نقش یک سردار رشید میدانی در عرصه‌های مختلف خدمت کرده بود.

جبلی تصریح کرد: او همواره مورد غضب دشمنان مقاومت بود و در یک سال اخیر هم که به عنوان سفیر کشورمان به صنعا رفته بود - که نحوه عزیمت او نیز داستان مفصلی دارد- هدف شدیدترین حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی متجاوزان به یمن قرار داشت. شهید ایرلو چند سال پیش در تهران هم در حادثه‌ای مشکوک مورد سوء قصد قرار گرفته بود.

وی یادآور شد: خدا او را با سردار شهید والامقام حاج قاسم و بقیه رفقا و هم سنگران شهیدش همنشین کند. او نیز همچون آنان در جغرافیای گسترده و پرافتخار مقاومت در منطقه و در میان رزمندگان سلحشور مقاومت شناخته شده‌تر بود تا در وطن. عاش سعیدا و مات شهیدا. طوبی له و حسن مآب.

شهید ایرلو تلاش‌های خستگی‌ناپذیری برای کمک به مردم مظلوم و مسلمان یمن داشت

آیت‌الله محمدحسن اختری رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پیامی با تسلیت شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن نوشت: این مجاهد نستوه که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی و از دیپلمات‌های با سابقه وزارت امور خارجه هم بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام رژیم جنایتکار سعودی متأسفانه در شرایط نامناسبی به میهن اسلامی بازگشت که بر اثر آن، سحرگاه روز سه‌شنبه به فیض شهادت نائل آمد.

وی افزود: فقید سعید حاج حسن ایرلو از بدو بروز جنگ ناعادلانه و ددمنشانه رژیم عربستان و ائتلاف کشورهای مرتجع عربی علیه مردم مظلوم و مسلمان یمن همواره برای کمک رسانی دارویی و غذایی به این مردم جنگ زده و آواره تلاش‌های خستگی‌ناپذیری انجام داد و در ستاد کمک رسانی مردمی مجمع جهانی اهل بیت «علیهم السلام» نقش موثر و تعیین کننده‌ای داشت.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهور این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) و همسر و فرزندان داغدیده و همکاران ارجمند وی تسلیت گفت و برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

عمر خود را در راه اعتلای اسلام و پاسداری از انقلاب اسلامی و خدمت به جبهه مقاومت گذراند

حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در پی شهادت مجاهد مبارز حسن ایرلو در پیامی تصریح کرد: شهادت مجاهد مبارز، رزمنده بزرگ جبهه مقاومت، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، سردار عزیز حاج حسن ایرلو را به رهبر حکیم و عارف انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای، دولت جمهوری اسلامی ایران، تمامی همرزمان و همراهان آن شهید و خانواده مکرم آن عزیز تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی عنوان کرد: آن شهید بزرگوار و وارسته، عمرش را در راه اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) و پاسداری از انقلاب اسلامی و خدمت به جبهه مقاومت گذراند و در نهایت به خیل شهیدان و به دو برادر گرانقدر شهیدش و به فرمانده محبوبش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیوست.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: از خداوند حکیم و رحیم خواستارم آن مجاهد سترگ را با اولیای الهی و با امام شهدا، خمینی کبیر(ره) محشور کند و به دوستداران و خانواده گرامی‌اش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت کند.

دیپلمات عرصه مقاومت و آزادگی و دانش‌آموخته مکتب شهید سردار سلیمانی

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار مجاهد دیپلماسی شهید حاج حسن ایرلو نوشت: این سردار مجاهد دیپلماسی و جانباز پاسدار شهید حاج حسن ایرلو و یار دیرین سردار دل‌ها همچون خورشید درخشان در حیات خود با پاسداری از دین خدا و ارزش‌های مقدس نظام الهی به خوبی درخشید.

وی افزود: آن سردار دیپلمات عرصه مقاومت و آزادگی و دانش‌آموخته مکتب شهید سردار سلیمانی، انسانی خوش خلق و پاسدار حریم ولایت بود و کوله‌باری از باقیات الصالحاتی که در مجاهدت‌های جنگ تحمیلی، مسئولیت میز یمن در وزارت امور خارجه، هماهنگ کننده کمک‌های انسان دوستانه ایران، معاون دستیار ویژه امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مظلوم یمن و ارائه خدمات برجسته به مردم مقاوم یمن از جمله تلاش برای تقویت آشتی ملی در یمن، پایان دادن به جنگ ظالمانه، کاستن از فجایع جنگی ناشی از حملات ائتلاف تجاوزگر، رفع محاصره ناجوانمردانه، برطرف کردن نیازمندی‌های حیاتی و تاکید بر حقانیت دفاع مشروع یمن در مقابل سیاست‌های جنگ افروزانه استکبار بدست آورد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهید ایرلو با دلی آکنده از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، در ایام شهادت یگانه دردانه عالم و جلب مغفرت خداوند، جان به جان آفرین تسلیم و نام خود را در لوح زرین مجاهدین فی سبیل الله به همراه دو برادر شهیدش جاودانه ساخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی