طالبان: به تمام شروط بین‌المللی عمل کردیم


طالبان: به تمام شروط بین‌المللی عمل کردیم

وزیر خارجه طالبان گفت: ما مذاکراتی با ترکیه و قطر برای راه اندازی فرودگاه کابل داریم.

وزیر خارجه طالبان در افغانستان تاکید کرد، دولت کنونی تمام شروط بین المللی برای به رسمیت شناختن را تکمیل کرده است چرا که بر تمام افغانستان سیطره دارد و توانسته امنیت را برقرار کند.

به گزارش ایسنا، امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت طالبان افغانستان در گفتگو با الجزیره گفت: دولت کنونی روابطی با چند کشور دارد و هر روز این روابط را گسترش می‌دهد به این امید که جامعه بین‌الملل به زودی دولت ما را به طور کامل به رسمیت بشناسد. دولت ما تمام شروط لازم را برای رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین المللی تکمیل کرده است.

وی گفت: طرف‌های بین المللی برای کارشکنی در این مسئله تلاش می‌کنند. ما مذاکراتی با ترکیه و قطر برای راه اندازی فرودگاه کابل داریم.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که هیات مشترکی از ترکیه و قطر روز سه شنبه برای گفت مذاکره با دولت موقت افغانستان درباره اداره فرودگاه‌های این کشور به کابل می‌رود.

از سوی دیگر کابل سه شنبه شاهد تظاهراتی در مقابل سفارت آمریکا بود. معترضان تحریم‌های آمریکا علیه افغانستان را محکوم کرده و خواهان آزاد کردن درآمد‌های افغانستان در خارج و رفع محاصره اقتصادی این کشور شدند.

بعد از اینکه طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفت آمریکا تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرد که از جمله آن بلوکه کردن ۱۰ میلیارد دلار از درآمد‌های افغانستان در خارج است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج