دبیر شورای فرهنگ قرآنی: توسعه ارزش‌های قرآنی در جهان دستاورد نظام است


دبیر شورای فرهنگ قرآنی: توسعه ارزش‌های قرآنی در جهان دستاورد نظام است

گناباد- ایرنا- دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و قرآنی در جهان از اهم دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام حمید محمدی چهارشنبه‌شب در آیین گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در گناباد افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگ و معارف قرآنی و با تلاش کشورمان دهها میلیون نفر در سطح جهان به دین اسلام گرایش پیدا کرده اند و اکنون شاهد گسترش معارف اسلامی در کشورهای مختلف هستیم.

وی ادامه داد: هسته های انتظار با نفوذ نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان در حال گسترش است و میلیونها نفر در کشورهای آفریقایی به دین مبین اسلام گرویده و تمثال حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را زینت‌بخش منازل و اقامتگاه‌های خود کرده اند که این از نتایج مهم گسترش فرهنگ قرآنی و ارزشهای اسلامی است.

دبیر شورای فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در شرایطی که پاپ، رهبر کاتولیک های جهان قرن جاری و سال ۲۰۰۰ میلادی را قرن مسیحا و گسترش دین مسیحیت نامگذاری کرده بود، ولی به برکت نفوذ معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران، تعداد افرادی که در سالهای گذشته به دین اسلام گرایش یافته بودند، افزایش یافته است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: فرهنگ قرآنی و فعالیت های قرآنی با یکدیکر تفاوت دارد، چرا که فرهنگ یک بخش از این فعالیتها محسوب می شود و اثربخشی بیشتر باید در مرحله نخست این فرهنگ تسری یافته و نهادینه شود.

وی اظهار داشت: باید در کنار گسترش فرهنگ و معارف قرآنی، منازل را با تلاوت و قرائت قرآن منور کرد و در کنار قرائت نیز به صورت خالصانه در مفهوم قرآن تدبر کرد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟