تبیین فرآیند تحصیل و ارزشیابی تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران توسط معاون آموزش حوزه


تبیین فرآیند تحصیل و ارزشیابی تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران توسط معاون آموزش حوزه

فرآیند تحصیل و ارزشیابی تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در شرایط کرونا توسّط معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسینعلی تهرانی» معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور، طی یادداشتی درباره شرایط تحصیل و برگزاری امتحانات در ایام کرونایی توضیح داد که متن کامل آن به این شرح است:

بسمه تعالی

تبیین فرایند تحصیل و ارزشیابی تحصیلی حوزه های علمیه خواهران در شرایط کرونا توسّط معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

در شرایط کنونی، به فضل الهی با توجه به کاهش فراگیری بیماری کرونا و اهتمام طلاب شریف، اساتید معزّز و کادر محترم مدارس علمیة خواهران در سراسر کشور به واکسیناسیون، مدارس علمیه از ابتدای آبانماه سال جاری بازگشایی شده و اکثر دروس خود را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به‌صورت حضوری برگزار کرده‌اند و تا به امروز که نیمسال جاری رو به اتمام است، تعداد درس‌های حضوری رو به افزایش بوده و گزارش‌ های بسیار خوب مدارس سراسر کشور حاکی از برگزاری موفّق کلاس‌هاست. البته ما در آینده، به دنبال نظام آموزشی تلفیقی هستیم؛ یعنی دروسی که نیاز به حضور در کلاس دارند به‌صورت حضوری و بخشی از دروس هم به‌صورت مجازی و از طریق سامانه مدرس ارائه خواهد شد. نسبت به ایّام امتحانات و ارزشیابی تحصیلی هم، با رعایت تمام ضوابط و دستورالعمل‌ها، قرار است آزمونها با توجّه به نکات ذیل به‌صورت حضوری برگزار شود.

۱. توجه به حفظ سلامت تمامی بانوان حوزوی و تبعیت از تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا، همواره اصل حاکم بر تصمیم‌سازی‌ها در ایّام کرونا بوده و هست، چنان‌که مدیر محترم حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پیام آغاز سال تحصیلی و معاونت‌های مرتبط اعم از آموزش، امور حوزه‌ها و منابع انسانی و پشتیبانی طی بخشنامه‌های متعدّدی بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های اداری و آموزشی تأکید کرده، به‌صورت ویژه، اجرای واکسیناسیون بانوان عزیز حوزوی را پیگیری کرده‌اند. لذا خوشبختانه حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون ملزم به رعایت دستورات ستاد مقابله با کرونا بوده و خواهند بود.

۲. هم اکنون بنا به گزارش مسئولان محترم کشور اسلامی، به فضل الهی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای گسترده واکسیناسیون، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کشور به کلّی از بین رفته و اکثر شهرها در وضعیت آبی و مسائل زندگی به‌صورت طبیعی در جریان است. از اینرو تمامی مراکز علمی و آموزشی اعمّ از مدارس علمیة خواهران و برادران، مدارس آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی زمینه‌های تحصیل و تحقیق دانش پژوهان خود را به‌صورت حضوری فراهم نموده‌اند.

۳. رسالتهای علمی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران، حفظ وزان علمی این مجموعه را می‌طلبد و در این راستا همراهی‌های شایسته مدیران، اساتید و غالب طلاب در خصوص حرکت به سوی نظام آموزشی تلفیقی و برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری، سزاوار قدردانی معاونت آموزش از آنهاست.

۴. یقیناً مدیران محترم مدارس، ضمن عنایت به ضرورت حفظ سلامت طلاب و اساتید گرانقدر، در زمان برگزاری آزمون ها، ملزم به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بوده، تدابیر لازم را بطور کامل در خصوص زمانبندی برگزاری امتحانات، مهد کودک، خوابگاه‌ها، فاصله گذاری و تهیة امکانات بهداشتی مورد نیاز، اتّخاذ خواهند کرد.

۵. از آنجا که در برگزاری آزمون به صورت مجازی، طلّاب شریف با آسیبهای فراوانی ناشی از پهنای باند، قطع و وصلی سامانه، محدودیت های سخت افزاری و عدم دسترسی به اساتید مواجه می باشند، حوزه های علمیة خواهران مصمّم هستند تا همچون دوران قبل از کرونا تمامی امتحانات را به صورت حضوری برگزار نمایند. لیکن معاونت آموزش برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی امکان حضور در مدرسه را ندارند، راهکارهای ذیل را پیشنهاد کرده است:

* امکان مهمان شدن در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت

* ثبت غیبت موجّه در امتحان و شرکت در امتحان مجدّد در شهریورماه ۱۴۰۱

* استفاده از مرخصی یک نیمسال تحصیلی

* امکان انتقال وضعیت تحصیلی به مرکز آموزشهای غیرحضوری و مجازی مطابق ضوابط

امید است با تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشرفت‌های پزشکی، زمینه ریشه‌کنی کامل بیماری کرونا فراهم شود؛ تا مجموعه‌های آموزشی مختلف به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در کمال آرامش، عافیت و نشاط و پویایی بتوانند در مسیر رشد و ارتقاء سطح آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، درخشش بیش از پیش داشته باشند.

یقیناً بانوان حوزوی ما، با جدّیت در تحصیل و پایبندی به قوانین و مقرّرات آموزشی، الگوی شایسته ای برای تمامی دانش پژوهان عزیز خواهند بود.

والسّلام علیکم و رحمه الله

حسینعلی تهرانی

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد