باند سارقان حرفه ای در مریوان متلاشی شد


باند سارقان حرفه ای در مریوان متلاشی شد

سنندج- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان مریوان گفت: یک باند سارق حرفه ای با تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس آگاهی شهرستان منهدم و متلاشی شد.

سرهنگ کامبیز رستم نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و خانه باغ در سطح شهرستان مریوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل سرنخ های بدست آمده، تلاش ماموران با این فرضیه که این سرقت ها توسط سارقان حرفه ای و با برنامه قبلی صورت پذیرفته قوت گرفت.

فرمانده انتظامی مریوان یادآور شد: ماموران پلیس آگاهی بر اساس اطلاعات سارقان سابقه دار و گشت زنی های نامحسوس در تمامی مناطقی که احتمال حضور متهمان متصور بود مخفیگاه آنان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات منسجم یک مالخر و سه سارق از اعضاء یک باند حرفه ای را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این باند مقادیر زیادی از اموال مسروقه کشف شد افزود: در تحقیقات انجام یافته متهمان ضمن اعتراف به هشت فقره سرقت از اماکن خصوصی و خانه باغ اعتراف کردند که سرقت ها را به صورت باندی با همکاری یک باند سه نفره و یک مالخر انجام می دادند.

سرهنگ رستم نیا مقابله با سرقت و ناهنجاری های اجتماعی را نیازمند عزم همگانی دانست و تاکید کرد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت و جرایم باید ضمن رعایت نکات ایمنی به هشدارها و توصیه های پلیس توجه جدی کنند.

دستگیری سارقین ساختمان های نیمه کاره

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان همچنین از دستگیری سارقان ساختمان های نیمه کاره در این شهرستان خبرداد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ کامبیز رستم نیا ادامه داد: پس از بررسی دوربین های مدار بسته در محل های وقوع سرقت مشخص شد سارقان از یک دستگاه وانت قرمز رنگ برای سرقت های خود استفاده کرده که پس از هماهنگی با مقام قضایی، سارقین و محل اختفای آنها شناسایی و در یک عملیات ضربتی ۲ نفر دستگیر و به همراه خودرو شناسایی شده به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

وی افزود: سارقان پس از بازجویی تخصصی به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و محل مخفیگاه همدست آنها که یک نفر مالخر بود شناسایی شد و پس از بررسی محل در یک عملیات جداگانه نامبرده دستگیر و مقادیری اموال مسروقه از وی نیز کشف شد.

باند سارقان حرفه ای در مریوان متلاشی شد

اجرای طرح پاکسازی دریاچه زریبار

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان در ادامه از اجرای طرح پاکسازی دریاچه زریبار و جمع آوری کامل قلیان های اطراف دریاچه خبر داد و گفت: با توجه به درخواست شهروندان در خصوص پاکسازی و جمع آوری قلیان های دریاچه زریبار که موجب ایجاد مزاحمت برای خانواده ها و نیز موجب کریه و زشت شدن منظره زیبای دریاچه شده بود طرح پاکسازی دریاچه، پس از هماهنگی با مقام قضایی به اجرا گذاشته شد.

سرهنگ رستم نیا با بیان اینکه ماموران انتظامی در اجرای این طرح تمامی قلیان های موجود در دریاچه را جمع آوری کردند افزود: با حضور نمایندگان شبکه بهداشت و شهرداری قلیان های جمع آوری شده معدوم شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح برخورد قاطع با ارازل و اوباش در آینده ای نزدیک در دستور کار است، به جوانان توصیه کرد با توجه به اینکه مریوان شهری فرهنگی، توریستی و مهمان پذیر و در سطح جهان مطرح است، از بعضی رفتارها و حرکات ناپسند دوری و شان و منزلت فرهنگی خود را حفظ کنند.

دستگیری سارقین در محور سروآباد - مریوان

فرمانده انتظامی شهرستان سرو آباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به سرقت های اخیر در حوزه استحفاظی این شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ طیب محمدی با بیان اینکه پس از تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی، ماموران موفق به شناسایی متهمان شدند افزود: باهماهنگی مراجع قضایی متهمان در یک عملیات غافگیرانه در محور سروآباد – مریوان دستگیر شدند.

وی یادآور شد: متهمان در تحقیقات و بازجویی های صورت گرفته به ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و در بازرسی از خودروی متهمان تعداد قابل توجهی ابزار آلات سرقت از قبیل قیچی مخصوص قطع کابل، تبر و یک قبضه سلاح کلت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرو آباد اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»