کمربندی جنوبی پاکدشت گره محور ترانزیتی شرق کشور را باز می‌کند


کمربندی جنوبی پاکدشت گره محور ترانزیتی شرق کشور را باز می‌کند

تهران- ایرنا- فرماندار پاکدشت گفت: کمربندی جنوبی این شهرستان یک طرح شهرستانی نیست بلکه پروژه‌ای ملی است که با تکمیل شدن آن، گره کور ترافیکی محور ترانزیتی شرق کشور باز می‌شود.

مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در جریان بازدید استاندار تهران از روند احداث کمربندی جنوبی پاکدشت گفت: پاکدشت از ۳ شهرک صنعتی دولتی، یک شهرک صنعتی خصوصی و چهار لکه صنعتی برخوردار است و وجود بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در این مناطق باعث شده تا روزانه هزاران دستگاه خودروی سبک و سنگین از این مسیر عبور کنند.

وی گفت: فعالیت هزار و ۳۸۹ واحد فعال در شهرک صنعت عباس باد، ۱۰۳ شرکت در شهرک صنعت خوارزمی، ۵۸۹ شرکت در شهرک صنعتی شنزار و ۵۸۹ شرکت در شهرک صنعتی پایتخت و تردد ۹ هزار و ۸۰۰ نفر به لکه صنعتی جمال‌باد، خاتون‌آباد و موزائیک سازان به تردد روزانه ۵۰ هزار خودروی سبک و سنگین از پاکدشت منجر می‌شود.

وی مجموع شاغلان فعال در مناطق صنعتی این شهرستان را بیش از ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع شاغلان شهرستان پاکدشت، دو سوم افراد ساکن در خارج از شهرستان هستند که این امر به ترددخودروها می‌افزاید ضمن این که مسیر اصلی دسترسی به استان‌های شرق کشور و مشهد مقدس از این محور است.

جمارانی افزود: عبور این تعداد خودرو از محور امام رضا(ع) که از میان شهرستان پاکدشت عبور می‌کند ترافیک‌هایی را به وجود می‌آورد که در صورت بروز یک حادثه، امکان دسترسی به جاده‌های مجاور را سلب می‌کند.

وی گفت: کمربندی جنوبی پاکدشت به طول ۳۲ کیلومتری از ابتدای شهر فرون‌آباد از محور امام رضا(ع) جدا شده و پس از طی مسیر، از انتهای شهر شریف‌آباد، بار دیگر خودروها را به محور امام رضا(ع) وارد می‌کند، طرحی که از آغاز به کار آن حدود ۱۳ سال می‌گذرد.

فرماندار پاکدشت تأکید کرد: کمربندی جنوبی تنها یک طرح عمرانی برای شهرستان نیست بلکه پروژه‌ای ملی است که تکمیل آن گره کور ترافیک محور ترانزیتی شرق کشور را باز و لازم است تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز، به روند اجرای آن سرعت بخشید.

وزیر راه و شهرسازی چهارم آذرماه امسال در جریان بازدید از کمربندی جنوبی پاکدشت گفت: با اعتبارات اندک و محدود پیش بینی شده برای تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت، نمی‌توان اقدامی اساسی انجام داد و این پروژه ملی به اعتبارات ویژه و مشارکت با پیمانکار نیاز دارد.

رستم قاسمی گفت: این پروژه از سال‌های قبل فعالیت خود را آغاز کرده اما ۲ مشکل اساسی، تملک اراضی متعلق به مردم در طول مسیر و کمبود اعتبارات، تکمیل آن را با تأخیر چندین ساله مواجه کرده است.

وی افزود: اعتبارات بسیار اندک اختصاص یافته برای این پروژه ۳۲ کیلومتری باعث تأخیر ۱۴ ساله در تکمیل آن شده و اگر اختصاص این اعتبارت به همین منوال ادامه یابد، تا ۴۰۰ سال دیگر نیز این طرح به اتمام نمی‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در سال گره‌گشای مشکل تکمیل کمربندی پاکدشت نیست و در تلاش هستیم تا با مشارکت با پیمانکار فعلی اجرای این طرح، بخشی از اعتبارات مورد نیاز توسط پیمانکار و بخش دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین و کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: برای استملاک اراضی مردم نیز باید استانداری تهران و فرمانداری پاکدشت نیز به وزارت راه و شهرسازی کمک تا با همراهی مردم و تأمین مالی مورد نیاز که با همکاری سازمان برنامه و بودجه میسر می‌شود، این پروژه بار دیگر عملیاتی و به سمت تکمیل پیش رود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس