بوتیک هتل زنجان به زودی پذیرای علاقه مندان می‌شود


بوتیک هتل زنجان به زودی پذیرای علاقه مندان می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به افتتاح اولین بوتیک هتل استان گفت: این هتل باهدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین ساخته‌شده و تا 2 ماه آینده، پذیرای مسافران علاقه‌مند خواهد بود.

امیر ارجمند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این هتل باهدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین ساخته‌شده که در تمامی دنیا با اجرای چنین پروژه‌هایی سعی می‌کنند بافت‌های ارزشمند فرهنگی و تاریخی خود را حفظ و جاذبه‌های فرهنگی ایجاد کنند و بطور قطع این هتل می‌تواند برای گردشگرانی که به زنجان می‌آیند جذاب باشد.

وی اضافه کرد: بوتیک هتل زنجان که نتیجه تلفیقی خلاقانه از علم و هنر است، با مساحت ۶۰۰ مترمربع، تمام نمادهای طراحی و معماری ایرانی اسلامی را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر در دل خود جای‌داده است.

این مسوول ادامه داد: یکی از بهترین راه‌های بازآفرینی شهری می‌تواند تبدیل ساختمان‌های تاریخی به چنین مجموعه‌هایی باشد، لذا این بوتیک هتل به‌عنوان یک الگوی خوب قلمداد می‌شود، با افتتاح این هتل برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجادشده است.

وی اظهار داشت:بنای خانه قشمی متعلق به اواخر قاجاریه است که در خیابان ضیایی واقع‌شده و مالکان جدید این بنای قدیمی با قدمت ۲۴۰ سال طی ۳ سال با میزان سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و باهدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین مرمت و احیاء شده است.

به گفته ارجمند بازسازی این خانه قدیمی، از خردادماه سال ۹۸ آغاز شد و در آذر امسال به پایان رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر