استاندار همدان: عدالت محوری رکن اصلی لایحه بودجه 1401 است


استاندار همدان: عدالت محوری رکن اصلی لایحه بودجه 1401 است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه لایحه بودجه 1401 با حساسیت دقیقی تدوین شده که رکن اصلی آن «عدالت محوری» است گفت: عدالت محوری سرلوحه کاری دولت سیزدهم است و این موضوع بدون هیچ گونه تبعیضی در استان همدان پیگیری و دنبال می شود.

به گزارش ایرنا؛ «علیرضا قاسمی فرزاد» روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت‌های بودجه ۱۴۰۱ استفاده کنند، افزود: عدالت‌محوری را بدون هیچ‌گونه تبعیضی در شهرستان‌های دهگانه استان دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مدیران با همکاری و هدایت سازمان برنامه و بودجه استان، بودجه ۱۴۰۱ را بررسی و از بخش های مختلف آن، برای بهره مندی از اعتبارات ملی استفاده کنند و برای جذب بودجه و معرفی طرحها تلاش کنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با بررسی کامل بودجه ۱۴۰۱، حداکثر بهره‌برداری را از آن برای استان داشته باشیم تاکید کرد: ضرورت دارد تمرکز خود را فقط صرف اعتبارات استانی نکنیم بلکه، باید بخش‌های مختلف از جمله بندها و تبصره‌های بودجه را نیز در نظر بگیریم.

استاندار همدان گفت: بودجه‌ تنظیم شده از سوی دولت سیزدهم، علاوه بر برنامه‌محور بودن، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بالایی دارد و منطبق بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر اساس ارتقای سطح سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی، ساماندهی طرح‌های موازی، اصلاح نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار، آسیب‌شناسی اقتصاد، ریل‌گذاری جدید اقتصادی و عدالت محوری است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: بدون هیچ تبعیضی موضوع تامین اعتبارات شهرستان‌های دهگانه استان را دنبال کرده و در راستای عدالت‌محوری توجه ویژه‌ای به مناطق محروم خواهد شد.

استاندار همدان تصریح کرد: تخصیص اعتبارات به مناطق محروم به گونه ای است که مناطقی که محروم تر هستند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

وی ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت را یکی از امور ابتکاری و جدید در بودجه ۱۴۰۱ دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱، علاوه بر تقویت تمرکززدایی، اختیاراتی نیز برای استانداران سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

قاسمی فرزاد افزود: توسعه صادرات، افزایش پلکانی حقوق کارکنان، رتبه‌بندی معلمان و پاداش بازنشستگی کارمندان از جمله مواردی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار همدان تاکید کرد: در لایجه بودجه ۱۴۰۱ برای رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار، پیش‌بینی شده است که نگرانی و دغدغه های حقوقی فرهنگیان و بازنشستگان را بر طرف می کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه توجه به افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در لایحه بودجه دولت سیزدهم لحاظ شده است افزود: ایجاد صندوق عدالت و پیشرفت در استان‌ها و تقویت اعتبارات استان ها در راستای تمرکز زدایی از دیگر ظرفیت های بودجه ۱۴۰۱ است.

شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، با حضور معاونان استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !