بقعه بازسازی شده احمدابن اسحاق (ره) در شهرستان سرپل‌ذهاب افتتاح شد


بقعه بازسازی شده احمدابن اسحاق (ره) در شهرستان سرپل‌ذهاب افتتاح شد

قصرشیرین - ایرنا- بقعه بازسازی شده احمدابن اسحاق قمی (ره) در شهرستان سرپل‌ذهاب که در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه سال 96 دچار آسیب شده بود روز پنجشنبه در مراسمی با حضور مسوولان ملی و استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در این مراسم اظهار داشت: بعد از چهار سال، انتظار مردم استان خاتمه یافت و حرم احمدابن اسحاق (ره) بصورت رسمی افتتاح شد، شخصیت محدث بزرگ قمی از همین سخن امام عسکری (ع) که فرمودند: «اگر نزد خدای متعال و حجت های او کرامت و منزلت نداشتی فرزندم مهدی(عج) را به تو نشان نمی دادم» کاملا مشهود می باشد.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» با بیان اینکه سرپل ذهاب به یک قطب فرهنگی بزرگ در کشور تبدیل خواهد شد، گفت: به نمایندگی از همه مردم سرپل‌ذهاب از تلاش ها و زحمات تمام مسولان با محوریت بنیاد مسکن تشکر و قدردانی می کنم، امروز مردم خوشحال و قدردان زحمات مسوولان هستند ولی مطالباتی هم دارند که لازم است مورد توجه واقع شود.

او بیان کرد: یکی از دغدغه های مردم تسهیلات بازسازی زلزله است که با تورم ایجاد شده در بازار، مردم توان بازپرداخت این تسهیلات را ندارند که امیدواریم پیگیری لازم صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بقعه متبرکه حضرت احمد ابن اسحاق قمی(ره) بازسازی شده و در اجرای طرح توسعه و تجهیز این بقعه نیازمند مساعدت بیشتر مسولان است که امیدواریم نگاه ویژه ای به این بقعه داشته باشند و طرح جامع حرم به زودی اجرا شود.

احمدابن اسحاق مورد تکریم تمام مذاهب است

نماینده مردم غرب استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: احمد ابن اسحاق قمی (ره) مورد تکریم مذاهب مختلف اسلامی در سرپل ذهاب می باشد و علاوه بر جایگاه مذهبی، یک پایگاه اجتماعی و وحدت آفرین است.

«شهریار حیدری» تصریح کرد: از تمام کسانی که در بازسازی این بقعه متبرکه تلاش کردند خصوصا امام جمعه فاضل سرپل‌ذهاب و رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرحوم مهندس تابش تشکر و قدردانی می کنم.

وی ضمن بیان اینکه بازسازی در شهرستان‌های استان کرمانشاه بصورت کامل هنوز تمام نشده است،گفت: این شهرستانها درگیر جنگ تحمیلی و بازسازی پس از آن بوده و ۱۶ سال از پیشرفت و توسعه عقب مانده اند و امروز بسیاری از روستاهای جدار مرزی به دلیل عدم وجود اعتبار بازسازی نشده است.

بقعه بازسازی شده احمدابن اسحاق (ره) در شهرستان سرپل‌ذهاب افتتاح شد

وی اذعان کرد: ما انتظار داریم که در توزیع اعتبارات عدالت رعایت شود و به استانهای محروم نگاه ویژه ای شود اگر امروز استان کرمانشاه در رتبه اول بیکاری است حاصل همان ۱۶سال عقب افتادگی است و انتظار داریم که اعتبارات لازم به این استان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه روستاهای محروم شهرستانهای سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب که طرح هادی در آنها انجام نشده نیازمند توجه ویژه بنیاد مسکن است،گفت: بقعه احمد ابن اسحاق قمی (ره) امروز افتتاح شد اما این بقعه متبرکه یک طرح بزرگ و جامع دارد که نیازمند حمایت و پشتیبانی سازمان های متولی در ادامه راه است.

احمدابن اسحاق صحابه ائمه معصومین (ع)

احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.

آرامگاه این راوی بزرگ در شهر سرپل‌ذهاب زیارتگاهی برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس