راه اندازی طرح کاشت « نهالِ سلیمانی» در لبنان


راه اندازی طرح کاشت « نهالِ سلیمانی» در لبنان

طرح کاشت نهال شهید سلیمانی به عنوان بخشی از فعالیت‌های طرح «شجره طیبه» در لبنان راه‌اندازی شده است که شامل توزیع نهال‌های میوه و نهال‌های جنگلی در نواحی منطقه جنوب این کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، طرح کاشت نهال شهید سلیمانی به عنوان بخشی از فعالیت‌های طرح «شجره طیبه» در لبنان راه‌اندازی شده است که شامل توزیع نهال‌های میوه و نهال‌های جنگلی در نواحی منطقه جنوب این کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدرضا مرتضوی» وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در این باره نوشت:

طرح کاشت نهال‌های مزین شده به نام شهید حاج قاسم سلیمانی که به عنوان بخشی از فعالیت‌های طرح «شجره طیبه» آغاز شده است در حقیقت اقدامی برای اعلام وفاداری به خون شهدا، و پایبندی به راه و آرمانهای شهدا و رزمندگان مقاومت است.

اما این تمام ماجرا نیست. این اقدام دلالت‌های دیگری نیز دارد که مهمترین آنها لحظه‌های سکوت و تأمّل که پر هیاهو ترین دقایق زندگی هستند؛ تأمل در بزرگ منشی و عظمت..

هیچ چیز تصادفی نیست. اصلا تصادفی نیست که این طرح با نام شهید سلیمانی مزین شده است.

شهادت سردار سلیمانی تحولات شگرفی را پدید آورد بگونه ای که برخلاف ارزیابی‌ها و تصورات خام جنایتکاران و عاملان جنایت ترور وی، به نقطه عطفی مهم، حساس و تأثیر گذار مبدل گشت.

دشمنان معنای شهادت در ابعاد ایمانی و یقینی را درک نکرده اند. آنان نمی‌دانند آنگاه که خون شهیدان بر زمین ریخته می شود دلاورمردانی که رهروی شهدا هستند، از دل خاک می‌رویند..

سردار سلیمانی؛ دلاورمردی که با شهادتش هزاران درخت درﻳﻦ خاک رویید، بالید و ﺑﺸﻜﻔﺖ.. این طرح، نمادی از احیای ارزش‌هایی است که شهید سلیمانی در عمل به آن پایبند بود. او در عین حال که زاهد بود، قوی و قدرتمند بود. او با شایستگی توانست به درجه رفیع شهادت نائل شود و لقب سردار دلها را از آن کند.

این طرح که بیش از 80 هزار نهال درخت را برای جنوب لبنان به ارمغان می آورد، درختان جنگلی در مناطق مرزی این کشور را افزایش و توسعه می‌دهد تا به دشمن صهیونیستی نشان دهد که باوجود تمام تلاش‌های ددمنشانه، شجره طیبه ریشه کن نخواهد شد، و به اشغالگران یادآوری کند که درخت مبارک زیتون که طی سالیان دراز تلاش شد تا از سرزمین اصلی‌اش (فلسطین) ریشه کن شود، همچنان سبز است و شکوفه می‌زند و میوه‌ی آن شکل می‌گیرد، و گذر زمان ریشه‌های آن را عمیق‌تر و قوى‌تر می‌کند.

این طرح اقدامی خیرخواهانه و نیکو، و گامی مهم در تمامی عرصه ها و تأثیرگذار بر محیط زیست، حاکمیت سرزمین مقاومت، و مسیری که شهیدان والامقام و صدیقان آغازگر آن بودند، و نسل کنونی و آیندگان آن را ادامه خواهند داد.

مادامی که بازوهای با اراده قوی به کاشت درختان پربرکت ادامه می دهند و پرچم حق را دربرابر باطل به اهتزاز در می آورند، اندیشه مقاومت زنده و راه مقاومت ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری