بنیاد مسکن نهادی انقلابی و خدمتگزار مردم است


بنیاد مسکن نهادی انقلابی و خدمتگزار مردم است

قصرشیرین- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی و یادگار امام راحل (ره) و خدمتگزار مردم است، گفت: این نهاد به مردم روستایی و حادثه دیده در نقاط مختلف کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «اکبر نیکزاد» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح بقعه احمدابن اسحاق (ره) سرپل‌ذهاب افزود: انقلاب اسلامی براساس اعتقادات اسلامی شکل گرفت و حضرت امام (ره) بدون داشتن تجهیزات و سلاح و با استفاده از اعتقادات مردم انقلاب کرد و مردم تا به امروز براساس همان اعتقادات پای انقلاب خود ایستاده و روز به روز پله های پیشرفت را طی می کنند.

وی اظهار داشت: اماکن مذهبی و مقدس، قوت قلبی برای مردم است و برگزاری مراسمات مذهبی در این اماکن قلوب و دل‌های مردم را به هم نزدیک می کند و برکات آن متوجه کشور خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه گفت: بقعه متبرکه حضرت احمد ابن اسحاق قمی (ره) که در زلزله تخریب شده بود امروز بعد از گذشت چهار سال بازسازی شده و در اختیار مردم ولایتمدار سرپل‌ذهاب قرار گرفت و محلی برای برگزاری مراسمات معنوی و نزدیکی قلوب مردم این شهرستان شده و برکات آن در منطقه جاری خواهد شد.

نیکزاد افزود: ما یک خدمتگزار کوچک در کنار همکاران خود در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اسم اصلی حساب ۱۰۰ امام (ره) هستیم که با فرمان امام بزرگوار تاسیس شد و در این مدت در خدمت مردم کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که در حوادث قهری که به یکباره زندگی خانواده ها را مختل می کند با تمام وجود ورود کرده و تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا بازسازی واحدها به مردم حادثه دیده فشار روانی مضاعف وارد نکند.

او با اشاره به دوران بازسازی سرپل‌ذهاب تصریح کرد: بازسازی در مناطق سرپل‌ذهاب تبدیل به یک خاطره شیرین برای بنیاد مسکن شد چون با مردم ولایی این شهرستان شهیدپرور آشنا شدیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید بنیاد مسکن اذعان داشت: مهندس تابش زندگی خود را وقف مردم حادثه دیده نقاط مختلف کشور کرد و یاد ایشان در دل مردم وجود دارد و از اذهان مردم پاک نخواهد شد.

نیکزاد در پایان افزود: عمران روستایی باعث احیای اقتصاد روستایی که همان احیای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر انقلاب است می شود لذا برای اجرای طرح هادی در روستاهای زلزله زده قطعا اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت.

احمدابن اسحاق صحابه ائمه معصومین (ع)

احمدابن اسحاق قمی از اصحاب گرانقدر ائمه معصومین (ع) و از مراجع، محدثان و علمای بزرگ قرن سوم هجری است که توفیق درک امام جواد (ع)، امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و امام زمان (عج) را داشته است.

آرامگاه این راوی بزرگ در شهر سرپل‌ذهاب زیارتگاهی برای دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت