صدای مرحوم کامل یوسف البهتیمی زنده شد/تلاوت کم ریسک قاری تهرانی


صدای مرحوم  کامل یوسف البهتیمی  زنده شد/تلاوت کم ریسک قاری تهرانی

قاری هرمزگانی در شب سوم مسابقات سراسری قرآن با تلاوت جذاب خود از الحان استاد مرحوم و مشهور مصری کامل یوسف البهتیمی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری شب‌سوم چهل و چهارمین دوره رقابت های قرآنی کشور، یوسف جعفرزاده از استان هرمزگان در رشته قرائت تحقیق به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. این قاری جوان متولد سال ۱۳۶۷ متاهل و دارای لیسانس علوم قرآن و حدیث حائز رتبه اول قرائت قرآن در رده سنی دانش‌آموزی و دانشجویی کشور است.این قاری به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه زمر صفحه ۴۶۱ از آیه ۲۲ تا سی و یکم پرداخت.

مهمترین ویژگی تلاوت این قاری جوان استفاده از الحان استاد مرحوم کامل یوسف بهتیمی است به گونه‌ای که قفله های منحصر به فرد این قاری بزرگ و مشهور مصری در تلاوت جعفرزاده مشهود بود گرچه درابتدای تلاوت با نااطمینانی و چالش هایی مواجه شد اما در ادامه با ارتفاع طبقات صوتی این قاری توانست به زیبایی از عهده تلاوت قران برآید.

استاد کامل یوسف البهتیمی از قاریان مشهور عصر طلایی مصر است که در سبک خود از الحان استاد عبدالباسط و استاد مصطفی اسماعیل استفاده می کرد.این قاری جزء نسل اول مشاهیر مصری محسوب می شود.

بی شک کارزار مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح کشوری که نخبگان تلاوت و حفظ قرآن کریم دور هم جمع می شوند یکی از سخت ترین لحظات اجرای تلاوت برای قاری قران به حساب می آید در این بین اگر یک قاری بتواند در عین رعایت نکات استاندارد آیین نامه مانند تجوید، وقف و ابتدا و سایر بخش های تلاوت؛ یادآور الحان قرائت های اساتید ناب مصری باشد کاری بس بزرگ کرده است.

بنابراین گزارش محسن قاسمی شرکت کننده از استان تهران از دیگر قاریان شب سوم چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم متولد اول اردیبهشت ۱۳۶۶ متاهل و ساکن تهران دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی و مسئول ستاد دارالقران وزارت نفت هستند این قاری به تلاوت سوره مبارکه یونس صفحه ۲۱۲ آیه ۲۶ تا ۳۳ را تلاوت کرد.

قاسمی با بهره‌مندی از صدای لطیف و منعطف خود سعی در القای معانی از طریق چینش الحان داشت این قاری از الگوی همیشگی بیات بیات استفاده کرد و اوج لحن خود را در نغمه حجاز نشان داد. کلیت تلاوت قاسمی کم نقص و از ریسک پایینی برخوردار بود و به نظر می‌رسد از گزینه‌های رتبه های برتری باشد.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !