فاطمه اسوه بشر کتابی برگرفته از آثار آیت‌الله جوادی آملی 


فاطمه اسوه بشر کتابی برگرفته از آثار آیت‌الله جوادی آملی 

قم - ایرنا - کتاب فاطمه اُسوه بشر، کتابی است خواندنی درباره سیره و زندگانی نورانی حضرت زهرا(س)، که مشتمل بر پنج فصل است و برگرفته از مجموعه آثار آیت‌الله عبدالله جوادی آملی می‌باشد.

به گزارش پنج‌شنبه شب مرکز خبر حوزه، در سال‌های اخیر تبیین سیره و زندگانی اهل بیت (ع) در کلام علما و مراجع تقلید و آثار قلمی آن‌ها با استقبال قابل توجه کتاب خوانان روبه‌رو بوده است.

گزارش می‌افزاید: یکی از این آثار ارزشمند، کتاب فاطمه اسوه بشر مشتمل بر پنج فصل است که خود برگرفته از مجموعه آثار آیت الله جوادی آملی می‌باشد.

گزارش حاکیست: در فصل نخست این کتاب با عنوان کلیات به بیان مباحثی با عناوین ضرورت شناخت اهل بیت(ع)، گستره شناخت امامان معصوم (ع)، اهل بیت (ع)، بهترین الگوی هدایت، فاطمه (س) آینه تمام‌نمای اهل‌بیت(ع)، فاطمه (س)، الگویی فرا جنسیتی و نیز فاطمه (س)، الگویی فراتر از زمان و مکان پرداخته شده است.

بنابر این گزارش: بخش دوم کتاب نیز به بررسی فضایل و مناقب اهل بیت (ع) و به خصوص زهرای مرضیه (س) اختصاص یافته است، ضمن آن که حضرت فاطمه (س) در آینه قرآن عنوان بخش سوم کتاب است که در آن حضرت زهرا (س) در صفای آینه وحی و به روایت آیات و سوره‌هایی چون آیه تطهیر، آیه مودت، سوره کوثر، سوره قدر و سوره دهر معرفی شده است.

در ادامه یادآور شده است: این کتاب خواندنی در بخش چهارم به بررسی و تبیین سیره حضرت فاطمه (س) در ابعاد علمی و معرفتی، تربیتی و آیین همسرداری و اجتماعی و سیاسی پرداخته است، بخش پنجم نیز به طرح هفت پرسش و پاسخ پیرامون ام ابیها (س) اختصاص یافته است.

گزارش ادامه یافته است: پرسش‌هایی همچون این که چرا حضرت فاطمه با این همه مقام‌ها و فضایل به عنوان پیامبر برگزیده نشد؟، چرا در بین ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۴ معصوم فقط یک زن وجود دارد؟ و چگونه ممکن است که حضرت فاطمه (س) پیش از آفرینش امتحان شود!؟/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها