اجرای طرح ملی تجلیل از 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم


اجرای طرح ملی تجلیل از 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم

کرمانی نژاد از اجرای طرح ملی تجلیل از 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم خبر داد. و گفت: این طرح به منظور شناسایی و تجلیل از فعالیت مربیان فعال در عرصه حفظ قرآن کریم، با مصوبه بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «ابراهیم کرمانی نژاد»، از اجرای طرح ملی تجلیل از 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرکل دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکت ها در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: این طرح به منظور شناسایی و تجلیل از فعالیت مربیان فعال در عرصه حفظ قرآن کریم، با مصوبه بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم که متشکل از چند دستگاه فعال در حوزه قرآنی کشور از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، تهیه شده است .

وی بیا ن کرد : بر اساس این طرح ملی مقرر گردید از 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم تجلیل به عمل آید.

مدیرکل دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکتها در بخش دیگری از سخنان خود از روند اجرایی این طرح خبر داد و گفت: در این طرح طبق ضوابط و دستورالعمل تهیه شده، مربیان فعال رشته حفظ قرآن کریم در سراسر کشور توسط کمیته های استانی طرح متشکل از مدیران دستگاههای قرآنی استانها که رئیس گروه های قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها نیز عضو این کمیته محسوب می شود، انتخاب شده و در صورتی که حائز امتیاز لازم شوند جهت انتخاب نهایی به کمیته مرکزی طرح مستقر در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی می شوند .

کرمانی نژاد گفت : اعضای این کمیته متشکل از مدیران ارشد 6 دستگاه قرآنی کشور از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ، و از بین افراد انتخاب شده در نهایت 114 نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی همچنین اشاره کرد، طبق پیش بینی و جدول زمان بندی زمان اسامی 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم ، اسفند ماه سال جاری اعلام خواهد شد .

خاطر نشان می شود اعضای کمیته مرکزی طرح شامل رئیس و معاون مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه(رئیس و دبیر کمیته)، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، مدیر رادیو قرآن و مدیر عامل اتحادیه کشوری تشکل های قرآن و عترت می باشد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان