زمان خداحافظی با لوتوس الیزه، اگزیج و اوورا فرا رسید…


زمان خداحافظی با لوتوس الیزه، اگزیج و اوورا فرا رسید…

لوتوس تولید مدل‌های خاطره‌انگیز الیزه، اگزیج و اوورا را متوقف کرد. این خودروها چندین دهه است که هویت لوتوس را تعریف کرده‌اند و الیزه اولین بار در سال 1996 پدیدار شد. چهار سال بعد اگزیج روانه میدان شد هرچند اوورا کمی تازه‌واردتر بوده و سابقه معرفی آن به سال 2009 بازمی‌گردد. آخرین الیزه تولیدی از … The post زمان خداحافظی با لوتوس الیزه، اگزیج و...

لوتوس تولید مدل‌های خاطره‌انگیز الیزه، اگزیج و اوورا را متوقف کرد. این خودروها چندین دهه است که هویت لوتوس را تعریف کرده‌اند و الیزه اولین بار در سال ۱۹۹۶ پدیدار شد. چهار سال بعد اگزیج روانه میدان شد هرچند اوورا کمی تازه‌واردتر بوده و سابقه معرفی آن به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد.

زمان خداحافظی با لوتوس الیزه، اگزیج و اوورا فرا رسید…

آخرین الیزه تولیدی از نوع اسپورت ۲۴۰ فاینال ادیشن با رنگ زرد بوده است. شایان ذکر است در کل ۳۵۱۲۴ دستگاه از این خودرو خط تولید کارخانه را ترک کرده است؛ اما آخرین اگزیج تولیدی نیز به رنگ بدنه سبز مسابقه‌ای مزین بوده و از نوع کاپ ۴۳۰ فاینال ادیشن بوده و در کل ۱۰۴۹۷ دستگاه از این خودرو تولید شده است. نهایتاً باید به اوورا اشاره کنیم که در کل به تعداد ۶۱۱۷ دستگاه تولید شده و آخرین دستگاه آن نیز از نوع GT430 اسپورت با رنگ بدنه خاکستری تیره بوده است. این خودروها روانه موزه خود لوتوس شده و بخشی از کلکسیون و افتخارات این برند بریتانیایی خواهند بود.

زمان خداحافظی با لوتوس الیزه، اگزیج و اوورا فرا رسید…

در طول ۲۶ سال گذشته این خودروساز در کل ۵۱۷۳۸ دستگاه الیزه، اگزیج و اوورا را تولید کرده و لوتوس می‌گوید این میزان تولید نشان می‌دهد که سه خودرو تقریباً نیمی از کل تولید لوتوس در تاریخ ۷۳ ساله‌اش را تشکیل داده‌اند. البته این رقم بالاتر هم هست زیرا لوتوس ۹۷۱۵ دستگاه خودروی اسپورت دیگر را نیز برای شرکت‌های دیگر همچون تسلا و جنرال موتورز تولید کرده است. این خودروها شامل نسل اول تسلا رودستر و اوپل/دوو اسپیدستر و واکسهال VX220 هستند.

زمان خداحافظی با لوتوس الیزه، اگزیج و اوورا فرا رسید…
زمان خداحافظی با لوتوس الیزه، اگزیج و اوورا فرا رسید…

با تکمیل تولید این خودروها، خطوط تولید لوتوس تغییر یافته و جای خود را به تأسیسات پیشرفته‌ای خواهند داد تا کار تولید امیرا شروع شود. این خودرو قرار است از بهار سال آینده میلادی روانه خط تولید شده و لوتوس گفته سالانه با یک شیفت می‌تواند حداکثر ۵ هزار دستگاه امیرا تولید کند. مت ویندل مدیر لوتوس با انتشار بیانیه‌ای از کارکنان و مصرف‌کنندگان لوتوس به خاطر علاقه، پشتیبانی و پشتکارشان تشکر کرده است. او افزوده است:

از آنجایی که با چند خودروی واپسین خود خداحافظی می‌کنیم به دنبال تولید امیرا و اویجا در تأسیسات کاملاً جدید در هثل و سایر خطوط تولید در نورویچ هستیم. این کارخانه‌ها کارایی و اتوماسیون، کیفیت و انعطاف بالاتری داشته و فصل جذاب دیگری در استراتژی ویژن ۸۰ ما هستند

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان