رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟


رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

همیشه با نزدیک‌شدن به سال جدید میلادی به‌رغم تمام دغدغه‌ها و برنامه‌هایی که مردم دنیا دارد، موضوع جذابی هم مطرح می‌شود: رنگ سال. رنگ امسال، یعنی رنگ سال 2022 چیست؟ دوست دارید از رنگ سال 2022 باخبر شوید و بدانید در سال جدید چه طیفی از رنگ‌ها بیشتر برای دکوراسیون داخلی استفاده خواهند شد؟ رنگ […] نوشته رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در...

همیشه با نزدیک‌شدن به سال جدید میلادی به‌رغم تمام دغدغه‌ها و برنامه‌هایی که مردم دنیا دارد، موضوع جذابی هم مطرح می‌شود: رنگ سال. رنگ امسال، یعنی رنگ سال ۲۰۲۲ چیست؟ دوست دارید از رنگ سال ۲۰۲۲ باخبر شوید و بدانید در سال جدید چه طیفی از رنگ‌ها بیشتر برای دکوراسیون داخلی استفاده خواهند شد؟

راهنمای مطالعه نمایش

رنگ سال ۲۰۲۲ چه رنگی است؟

دوست دارید بدانید که رنگ سال چیست؟ می‌خواهید از نظر طراحان و کارشناسان طراحی داخلی برای دکوراسیون منزل استفاده کنید؟ این ایده جالب مطرح شده است که اگر برای انتخاب رنگ‌ها مردد و سردرگم هستید، از چرخه رنگ‌ها کمک بگیرید. ببینید رنگ‌های اصلی کدام‌اند، رنگ‌های مکمل‌ کدام‌اند و چه رنگ‌هایی در کنار هم یا در تضاد با هم تصویر و نمای جذاب‌تری ایجاد می‌کنند.

اگر حوصله این کارها را ندارید یا به‌نظرتان تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آیید، نگران نباشید. در ادامه پیشنهادهای کارشناسان را گفته‌ایم. با مرور رنگ‌های سال ۲۰۲۲ برای دکوراسیون داخلی به نتایج خوبی خواهید رسید.

۱. در جست‌وجوی شادی و خوش‌بینی؛ استفاده از زرد شاد

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

در سال جدید باید سراغ رنگ‌های شاد و بشاش بروید. نوستالژی‌های گذشته را کنار بگذارید و دنبال تنوع باشید. انتخاب رنگ‌های شاد و گرم فکر خوبی است. این‌ روزها که حال دنیا کمی بهتر شده و کرونا اندکی به ما امان داده است، خودمان هم باید برای بهترشدن حالمان بیشتر تلاش کنیم.

باید حال خوبِ خود را در طراحی‌مان هم منعکس کنیم. فکر خوبی است، نه؟ از رنگ‌های شاد مانند زرد هندی در کنار سبز دودی استفاده کنید. در تصویر بالا رنگ غالب فضا زرد هندی است و باریکه‌ای از سبز دودی هم در کف اتاق دیده می‌شود.

۲. ترکیب جدید و جذاب؛ هم‌نوایی صورتی و نارنجی

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

مقیاس فضا برای انتخاب رنگ استفاده‌شده در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. برای انتخاب رنگ خانه‌ها و فضاهای بزرگ‌تر دست‌تان باز است و می‌توانید سراغ انواع طیف‌ها رنگی بروید، اما برای فضاهای کوچک‌تر باید دقیق‌تر عمل کنید.

سه رنگ انتخاب کنید که با هم در تناسب و هماهنگی‌ باشند و این سه رنگ را طیف رنگی غالب فضا کنید، مثلا رنگ عاجی در کنار زرد و رگه‌هایی از سرمه‌ای ترکیب خوبی می‌سازد. اگر رنگ سورمه‌ای حالت متالیک و براق داشته باشد که دیگر بهتر هم می‌شود.

رنگ‌ صورتی روشن، رنگ‌ نود و تناژهایی از نارنجی کم‌رنگ هم در کنار هم زیبا می‌شوند (به تصویر بالا نگاه کنید). رنگ‌های ملایم در کنار هم ترکیبی آرامش‌بخش و البته باشکوه ایجاد می‌کنند. ترکیب آرامش‌بخش دیگری هم به شما پیشنهاد می‌کنیم:‌ کهربایی (ترکیبی از نارنجی و زرد ملایم)، بنفش پاستلی و سبز کم‌رنگ. این ترکیب را دوست دارید؟

۳. رنگ سال ۲۰۲۲در طیف‌های نارنجی و سبز

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

طیف‌های مختلف رنگ سبز و نارنجی در کنار هم ترکیبی ملایم، گرم و جذاب ایجاد می‌کنند. کافی است طیف‌های این دو رنگ را کمی متنوع انتخاب کنید. منظور چیست؟ یعنی تمام رنگ‌های اسباب و محیط را از یک رنگ مشخص انتخاب نکنید.

سراغ نارنجی‌های کم‌رنگ و پررنگ بروید. در انتخاب رنگ سبز هم همین روند را پیش بگیرید. به کوسن‌ها و پرده‌ها در تصویر بالا نگاه کنید. نظم و هارمونی موجود در این طراحی به‌شدت فضا را شاداب و گرم کرده است. می‌پسندید؟

۴. شوری شیرین و امیدواری؛ اهمیت همراهی زرد و آبی

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

اگر دوست دارید بدانید رنگ سال ۲۰۲۲ چیست یا چه رنگ‌هایی در دکوراسیون داخلی بیشتر استفاده خواهند شد، با زرد اصیل هم آشنا شوید. زرد اصیل دیگر چه رنگی است؟ منظور رنگی پررنگ و شاد از طیف رنگ زرد است.

در این سال‌های کرونازده و خسته‌کننده، دنیا خواهان استفاده از رنگ‌هایی است که شور و امید را یادآوری می‌کنند. برای همین وجود رنگ زرد شفاف و براق در میان رنگ‌های مُد سال عجیب نیست.

در انتخاب رنگ آشپزخانه یا دیگر بخش‌های پرتردد منزل مانند هال یا اتاق کودک حتما از زرد استفاده کنید. ترکیب زرد و آبی هم ایده بسیار خوبی است. کنار هم قرارگرفتن این دو رنگ هم فضا را شیک و شاد می‌کند و هم خاص و متفاوت.

۵. حضور قوی نور و روشنی؛ سفری از سرخ/صورتی به نارنجی/زرد

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

هیچ‌چیز در زندگی مهم‌تر و زیباتر از امیدواری نیست. بدون امیدواری روح می‌میرد و احساس می‌کنیم در قفسی تنگ نفس می‌کشیم که هیچ‌وقت راهی به بیرون نخواهد داشت. قبول دارید؟

در دنیای طراحی داخلی هم برای انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ به مقوله امید توجه زیادی شده است. مثلا طیف‌هایی از قرمز و صورتی در میان رنگ‌های پیشنهادی دیده می‌شوند که در کنار رنگ‌هایی از طیف‌های نارنجی و زرد قرار می‌گیرند.

می‌گویند بر اساس تحقیقات علمی، رنگ‌ها روی حس‌ و حالمان اثر می‌گذارند. فارغ از پژوهش‌های علمی، خودمان هم چنین چیزی را حس کرده‌ایم. شما حس نکرده‌اید؟‌

اتاق‌هایی با رنگ و رخ زرد و رنگ‌های شاد دیگر می‌توانند حس خوش‌بینی و شادی را القا کنند. ترکیب زرد با رنگ‌هایی از خانواده زغالی و مشکی هم خوب از کار درمی‌آید.

۶. رنگ سال ۲۰۲۰؛ سبز لجنی ابراز ناگفته‌ها

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

به رنگ سبز تصویر بالا سبز لجنی می‌گوییم یا شاید هم سبز زیتونی. شما پیشنهاد بهتری دارید؟ به هر حال، این رنگ سال ۲۰۲۲ هم از رنگ‌های جالبی است که می‌تواند در طراحی داخلی بسیاری از فضاها کاربرد داشته باشد.

این رنگ سبز بستر و زمینه‌ای فراهم می‌کند که رنگ‌های دیگر در آن بدرخشند و جلوه کنند. برای همین است که می‌گوییم بستری برای ابراز ناگفته‌هاست. اگر در دکوراسیون از این رنگ‌ استفاده کنید و رنگ‌های بشاش و پررنگ دیگر را در کنارش قرار بدهید، ترکیبی متعادل خواهید ساخت.

۷. آرامشی خوش‌رنگ و پرانرژی؛ هم‌نشینی سبز و آبی

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

می‌گویند رنگ سبز در فضا باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشیم. این حس خوب و مثبت زمانی بیشتر می‌شود که سبز کنار آبی بنشیند. طیف‌های مختلف رنگ آبی، از آبی آسمانی گرفته تا رنگ‌هایی مثل یاسی و بنفس، در کنار سبز ترکیب‌های جذابی ایجاد می‌کنند.

این رنگ‌ها آرامش‌بخش‌اند و انتخاب‌های خوبی برای اتاق خواب یا هال به نظر می‌رسند. طیف‌های سبز و آبی ملایم می‌توانند فضاهای کوچک را فراخ‌تر نشان بدهند. رنگ سبز انرژی و شادی به فضا می‌بخشد و در ضمن ارتباطی میان ما و طبیعت ایجاد می‌کند.

با وجود رنگ سبز در منزل، انگار به طبیعت پیوند می‌خوریم و حس‌ و حال خوش این پیوند در لحظه‌هایمان جاری می‌شود. سبز نشانه تعادل هم هست. پس وجود رنگی با این همه کمالات در منزل و فضاهای مختلف نتایج خوبی خواهد داشت.

ترکیب آبی و سبز آرامش می‌آورد. البته سبز را می‌توان در کنار طیف‌هایی از رنگ طوسی یا زرد هم نشاند. ترکیب نخست هم آرامش‌بخش است و ترکیب دوم گرما و انرژی فضا را بیشتر می‌کند.

۸. همخوانی با رنگ‌های مختلف؛ رنگ‌های خنثی و همه‌پسند

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

این روزها یکی از رنگ‌های پرطرف‌دار، طیف رنگ‌های تیره هستند. این رنگ‌ها در فضای آشپزخانه‌ها زیاد استفاده می‌شوند و در کنار رنگ‌های خنثی تضاد جذابی به وجود می‌آورند.

می‌دانید منظور از رنگ‌های خنثی چیست؟ به رنگ‌هایی مانند سفید، بِژ، خاکستری، عاجی و خاکی خنثی می‌گویند. البته نظرهای متفاوتی درباره رنگ‌های خنثی وجود دارد، اما فکر می‌کنیم با رنگ‌هایی که نام بردیم منظور از این دسته از رنگ‌ها را متوجه شده باشید.

در واقع رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی هستند که در کنار طیف‌های مختلفی از رنگ‌های دیگر قرار می‌گیرند و ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند. در انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲ هم باید نگاهی به چنین گزینه‌هایی بیندازید.

رنگ‌های خنثی هم تن‌های رنگی متفاوتی دارند، مثلا اگر تن سبز یا زرد داشته باشند، در دسته رنگ‌های خنثی گرم قرار می‌گیرند و روشنایی بیشتری به فضا می‌دهند. دسته دیگری از رنگ‌های خنثی هم تن‌های صورتی، بنفش و آبی‌ دارند. اینها سردتر هستند.

۹. رنگ سال ۲۰۲۲؛ آبی با دنیا دنیا آرامش

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

رنگ آبی همیشه در دنیای طراحی داخلی جایگاه ویژه‌ای داشته است. این روزها هم طرف‌داران زیادی دارد. این رنگ از پیشنهادهای طراحان برای رنگ سال ۲۰۲۲ است. طیف‌های مختلف رنگ آبی در کنار یکدیگر فضای آرامی ایجاد می‌کنند. یکی از جذابیت‌های رنگ آبی این است که هم آرامش زیادی با خود به همراه می‌آورد و هم انرژی‌بخش و شادی‌آور است.

کنار هم قراردادن رنگ آبی از طیف‌های مختلف یا گذاشتن آن در کنار رنگ‌های پاستلی مانند لیمویی یا صورتی کم‌رنگ هم فکر خوبی است. اگر دوست دارید ترکیب متفاوت‌تری از رنگ آبی را در دکوراسیونتان داشته باشید، رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای (مثل رنگ بعضی کوزه‌های سفالی) هم انتخاب خوبی خواهد بود.

۱۰. طرح و رنگی تازه برای سال جدید؛ بازی خاکی و خاکستری

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

رنگ‌های کاراملی و تلفیقی از خاکستری و خاکی هم می‌توانند گزینه‌های جدید و متنوعی برای سال جدید باشند. این رنگ‌ها به فضا گرما می‌دهند و برای فضاهایی با نور اندک هم انتخاب خوبی هستند.

این رنگ می‌تواند میل ما به طبیعت‌دوستی را هم ارضا کند. رنگ‌هایی که تن خاکستری و خاکی دارند با قرارگرفتن در کنار رنگ‌های شاد و گرم هم ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند.

۱۱. غوغای آرامش؛ سراسر سفید

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

این پیشنهاد رنگ سال ۲۰۲۲ شاید به‌نظر همه مطلوب نباشد. چرا؟ چون بیشتر آدم‌ها یا حتی شاید همه آنها رنگ سفید را دوست دارند، اما هماهنگ‌کردن آن در فضای داخلی کار هر کسی نیست.

سفید هم خانه‌هایی با نور اندک را درخشان می‌کند و هم فضاهای باز را جذاب‌تر و شادتر نشان می‌دهد. سفید یادآور پاکی و تمیزی است. این رنگ علاوه بر القای آرامش، می‌تواند به فضا پویایی و تحرک هم بدهد.

۱۲. رنگ سال ۲۰۲۲؛ قهوه‌ای و کشف جذابیت خاکی

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

به نظر می‌رسد که به رنگ قهوه‌ای و طیف‌های مختلف آن کمی بی‌توجهی شده است. این رنگ می‌تواند هر فضایی را بسیار زیبا و دیدنی کند. باور کنید! مثلا کنار هم قرارگرفتن طیف‌هایی از قهوه‌ای فکر خوبی است: قهوه‌ای چوبی، شکلاتی و قهوه‌ای پررنگ‌تری که مایل به بنفش است.

قهوه‌ای می‌تواند حال‌وهوای گرمی به محیط بدهد. ترکیب این رنگ با سبز دودی یا کله‌غازی، سبز زیتونی و زرد اُخرایی (زرد مایل به قهوه‌ای) هم هماهنگی جذابی ایجاد می‌کند.

۱۳. جذابیت رازآلود؛ تلفیق آبی و مشکی

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

آبی تیره، یعنی تلفیق آبی و مشکی، هم می‌تواند انتخابتان برای رنگ سال ۲۰۲۲ منزل و فضاهای دیگر باشد. این رنگ چندان روشن نیست، اما فضا را جذاب و رازآلود می‌کند. اگر این آبی تیره را کنار سفید قرار بدهید، فضا باز و روشن هم خواهد شد.

انتخاب این رنگ کمی به وسواس و دقت نیاز دارد. اگر فضا کوچک باشد، نتیجه نهایی چه خواهد بود؟ شما چه فکر می‌کنید؟ از این رنگ خوشتان می‌آید؟

۱۴. گرما و شیطنتی شیرین؛ به‌رنگ صورتیِ غروب

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

صورتی چرک یا صورتی خاصی که هنگام غروب خورشید در آسمان می‌بینید هم رنگ جذابی برای دکوراسیون داخلی است. این رنگ هم می‌تواند در دسته رنگ‌های خنثی قرار بگیرد و هم گرما و شوری دوست‌داشتنی در آن پنهان است.

صورتی چرک می‌تواند در کنار انواع رنگ‌ها ترکیب جذابی بیافریند؛ برای همین هم در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد. به قراردادن این صورتی در کنار رنگ سبز زیتونی، قهوه‌ای تیره و قرمز بورگاندی هم فکر کنید.

۱۵. رنگ سال ۲۰۲۲؛ قرمز جگری، ناب و پرحرارت

رنگ سال 2022 چیست؟ رنگهای پرطرفدار در دکوراسیون داخلی کدامند؟

قرمز جگری هم رنگ نابی است که می‌تواند رنگ سال ۲۰۲۲ منزل یا اتاق کارتان باشد. استفاده از این رنگ در کنار اکسسوری چوبی و چرمی ایده خوبی است.

گفته می‌شود رنگ قرمز می‌تواند اشتها را برانگیزد. شاید انتخاب آن برای بخشی از منزل که میز غذاخوری را آنجا قرار داده‌اید فکر جالبی باشد، البته اگر قصد ندارید وزن کم کنید و رژیم بگیرید.

در آخر

انتخاب رنگ برای هر فضایی قوانین و قواعدی دارد، اما بیشتر از آن در گروی سلیقه‌تان است. در نهایت شما باید انتخاب کنید و از رنگ محیط خوشتان بیاید. رنگ‌های سال و پیشنهادهای کارشناسان فقط توصیه‌هایی هستند که ایده‌های بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهند. از میان این رنگ‌ها که در سال ۲۰۲۲ پرطرف‌دارتر خواهند شد، از کدام بیشتر خوشتان آمد؟ اگر قرار باشد شما رنگ سال ۲۰۲۲ را انتخاب کنید، تصمیمتان چه خواهد بود؟

section.chetor__product__boxsection.chetor__product__box .main__img.chetor__product__box-title.chetor__product__box-text.chetor__product__box-btn-wrappera.chetor__product__box-anchor-text.chetor__product__box-text p@media only screen and (max-width:380px).chetor__product__box-text.chetor__product__box-title.chetor__product__box-btn-wrapper}.chetor__product__box-badge.chetor__product__box-text .price del .chetor__product__box-text .price ins .chetor__product__box .image-holder .chetor__product__box-text p .ads-block .section-heading .bsac-container > div:empty
چطور در فضای آنلاین جذاب و حرفه‌ای بنویسیم؟
راهکارهایی برای اینکه جذاب، حرفه‌ای و تاثیرگذار بنویسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟