پوتین از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش موشک ابرفراصوت «زیرکان» خبر داد


پوتین از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش موشک ابرفراصوت «زیرکان» خبر داد

رئیس‌ جمهور روسیه اعلام کرد آزمایش موشک ابرفراصوت و ضد تانک این کشور با نام زیرکان با موفقیت انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه اعلام کرد سحرگاه امروز (جمعه) آزمایش موشک ابرفراصوت و ضد تانک «زیرکان» که جدیدترین نوع خود است با موفقیت به پایان رسیده است.

پوتین در نشست مشترک شورای دولتی و شورای علمی این کشور ضمن قدردانی از همه کسانی که در ساخت این موشک همکاری داشتند، گفت: آزمایش‌ها با موفقیت و بدون خطا انجام شد، این یک رویداد بزرگ در کشور و گامی مهم در افزایش امنیت روسیه و افزایش توان دفاعی آن است. زیرکان می‌تواند هم به اهداف دریایی و هم زمینی اصابت کند.

شایان ذکر است زیرکان اولین موشک بالدار روسی است که قادر به انجام یک پرواز آیرودینامیکی دوربرد در حین مانور دادن در لایه‌های متراکم جو با استفاده از رانش موتور خود در کل مسافت پرواز است.

حداکثر سرعت این موشک ۹ ماخ (سرعت صوت) حدود ۲.۶۵ کیلومتر بر ثانیه در ارتفاع ۲۰ کیلومتری یا بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت است و حداکثر برد آن حدود ۱۰۰۰ کیلومتر است و توانایی اصابت به اهداف در سطح آب و خشکی را داراست.

پیش از این ناوچه «مارشال شاپوشنیکوف» ناوگان روسیه در اقیانوس آرام موشکی از جدیدترین سامانه ضد زیردریایی اتویت (Atwiet) را شلیک کرد. این رویداد در جریان رزمایش در آب‌های دریای ژاپن رخ داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کلاهک جنگی موشک با موفقیت به یک هدف زیر آب اصابت کرده است.

روسیه تاکنون چندین بار موفق به پرتاب موشک فراصوت شده است در حالیکه آمریکا چندی پیش برای سومین بار در سال جاری در آزمایش موشک فراصوت شکست خورده و دلیل این شکست را بیان نکرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا