برخورد با مدیران متخلف فارس نشانگر عزم جدی قضا در مبارزه با فساد است


برخورد با مدیران متخلف فارس نشانگر عزم جدی قضا در مبارزه با فساد است

شیراز-ایرنا-رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام اینکه دستگاه قضایی استان مبارزه جدی و قاطع با فساد را یکی از اولویت‌های مهم خود قرار داده است گفت:برخوردهای دو سال گذشته و اخیر مجموعه قضایی استان با برخی مدیران متخلف و فاسد نشانگر عزم جدی مجموعه قضایی در مبارزه با فساد است.

روابط عمومی دادگستری استان فارس جمعه در مطلب ارسالی از قول حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: استان فارس از حیث برخورد با مفاسد و تشکیل پرونده برای مفسدان در رتبه بالای کشور دارد. لذا با تمهیدات صورت گرفته و اختصاص شعب تخصصی و تقویت تعاملات و هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های نظارتی جدیت روند شناسایی، کشف و همچنین برخورد قاطع و اعمال مجازات مفسدان اقتصادی همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان فارس که در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی شهرستان خفر سخن می‌گفت، مردم داری و تکریم ارباب رجوع را یکی از مهمترین موضوعات مد نظر در همه حوزه‌های قضایی استان خواند و به مسئول جدید قضایی این شهرستان توصیه کرد مردم‌داری و تواضع در برابر مردم را سرلوحه کاری خود قرار دهند چرا که رجوع مردم برای رفع مشکلات‌شان یک نعمت الهی محسوب می‌ شودو لازم است با تمام توان به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

وی افزود: مردم داری و تکریم ارباب رجوع و شجاعت در اجرای عدالت باید در راس همه امورات کاری قرار گیرد چرا که دستیابی به اهداف تحول و تعالی در دستگاه قضایی از این مسیر می‌گذرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه قضایی شهرستان خفر را مناسب ارزیابی و اضافه کرد: روند رو به رشد دادرسی بدون کاغذ که شامل ۱۶ درصد از پرونده‌های این حوزه قضایی است باید ادامه یابد.

رئیس شورای قضایی استان فارس اظهار کرد: مطابق آمارهای موجود ابلاغ‌های الکترونیک حوزه قضایی شهرستان خفر بیش از ۹۹ درصد است که این حوزه قضایی ظرفیت آن را دارد که ابلاغ‌های الکترونیک ۱۰۰ درصدی را محقق و ثبت کند.

وی با اشاره به تأکیدات رییس قوه قضائیه بر اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از خدمات عام المنفعه گفت: موضوع اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در مجموعه قضایی فارس سابقه طولانی دارد، اما لازم است با هم اندیشی و استفاده از ابتکارات قضایی در چارچوب قوانین موضوعه روند جدیدی از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری فارس ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها را هنر قضات در به سازش رساندن پرونده‌ها دانست و گفت: حوزه قضایی خفر با وجود ظرفیت‌های مردمی می‌تواند آمار مصالحه در پرونده‌ها را افزایش دهد که این امر مستلزم ایجاد پویایی توجه و آموزش بیشتر در شوراهای حل اختلاف این حوزه قضایی است.

این مقام ارشد قضایی استان با ابراز رضایت از عملکرد رئیس حوزه قضایی شهرستان خفر در جلوگیری از شکل گیری اعمال مجرمانه بخصوص در حوزه حفر چاه‌های غیر مجاز و تصرف اراضی بیان داشت: لازم است این روند مناسب در دوران جدید مدیریتی در دادگستری این شهرستان نیز همچنان ادامه یابد و پیشگیری از وقوع جرم در زمره برنامه‌های مدون کاری قرار گیرد.

در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های قاضی سجاد انصاری جابری با ابلاغ رییس قوه قضاییه، قاضی حسین دهقان به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی خفر منصوب و معرفی شد.

خفر یکی از شهرستان‌های استان فارس است که در فاصله ۱۰۹ کیلومتری از جنوب شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی