اسلامی: تلاش‌ دانشمندان کشاورزی هسته‌ای به کشاورزی مدرن معطوف می‌شود


پارسینه: رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: تمام تلاش مجموعه مرتبط با کشاورزی هسته‌ای سازمان را در جهت ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد.

اسلامی: تلاش‌ دانشمندان کشاورزی هسته‌ای به کشاورزی مدرن معطوف می‌شود

به گزارش پارسینه؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همواره در موضوع تأثیر فناوری هسته‌ای بر حوزه کشاورزی، تأکیدات لازم را برای همکارانم در سازمان انرژی اتمی ایران داشته‌ام که با حداکثر توان علمی و پژوهشی، تحقیق و توسعه در حوزه کشاورزی هسته‌ای را در دستور کار قرار بدهند و آنچه در این موضوع اهمیت دارد این است که فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه باید به‌گونه‌ای باشد که برای کشور مزیت اقتصادی ایجاد کند.

وی افزود: ایجاد سازوکارهای جدید در کشاورزی مدرن یکی از راهبردهای تعریف شده برای همکاران و متخصصان هسته‌ای در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته‌ای البرز است که ان‌شاءالله با رویکردی نوین بتوانیم به یاری قشر عزیز و زحمت‌کش کشاورز در کشور بشتابیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در این مسیر خوشبختانه پژوهش‌ها و اقدامات خوبی توسط دانشمندان هسته‌ای انجام شده است، از این پس نیز تمام تلاش مجموعه مرتبط با کشاورزی هسته‌ای سازمان را در جهت ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد و باید تأثیرات این اقدامات را به وضوح در زندگی عموم مردم مشاهده کنیم.

اسلامی افزود: کنترل آفات و بیماری‌های برخی محصولات راهبردی کشور با استفاده از روش نوین کشاورزی هسته‌ای، افزایش انبارمانی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از طریق کاربرد پرتوها، اصلاح و تولید ارقام مهم گیاهان زراعی و ... از برنامه‌های مهمی است که ان‌شاءالله در ادامه حرکت پرشتاب صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدوارم با بهره‌گیری حداکثری از فناوری هسته‌ای در کشاورزی، برتری رقابتی جمهوری اسلامی ایران در تولیدات کشاورزی منطقه‌ای را شاهد باشیم و بتوانیم به قطب صادرات در این حوزه تبدیل گردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل